Dagens runda

bjöd på bra spel första nio med 4 slag bättre än hcp men som så ofta den här säsongen har jag svårt att hålla uppe fokus och landade till slut på ett sämre än hcp. Men vi klarade oss undan åskvädret som strök på sidan om oss.

Dagens runda var inget vidare, förlust i H70 men nära hio på hål 17 på Åda.

5 gillningar

18 hål på Stockholms GK. Det är ändå nåt speciellt med den banan. Sjukt god lunch för övrigt.

41 ut och 53 in var väl inget att skryta om.

1 gillning

Ja, den enda bana jag haft en bokad starttid på men inte blivit insläppt i omklädningsrummet några timmar innan start.

Varför?

Troligen pga snobberi…

Detta var när vi var i 20-årsåldern och gjorde diverse roadtrips till Stockholm för att det var en rolig grej.
Jag har för mig att vi varit nere och spelat Bro-Bålsta dagen innan och spontant bestämde oss för att stanna över natten och testa Stockholms GK men inte ville lägga pengar på hotell.
Jag tror vi letade bollar sent på kvällen på Österåker innan vi sov några timmar i bilen.
När vi sedan körde ut till Stockholms GK på morgonen för att duscha och tillbringa förmiddagen med lite chippning/puttning och sedan äta lunch innan det var dags att spela tyckte dom att våran starttid var för många timmar fram i tiden så dom ville inte ge oss koden till omklädningsrummet.

2 gillningar

wow… Stannade ni för spel?

Du får väl inte spela H70?

Jo, dom gånger jag blir uttagen till laget…

Frankrikeresans 4:e golfdag. 3:e rundan på fullängdsbana. Denna gång blev det en lite längre resa, 11 mil från Cannes upp i bergen i riktning mot Marseille.

Mitt ute i ingenstans finns en härlig parkbana. Golf Sainte Baume. Många av hålen ramas in av trädridåer, vid rejäl miss hamnar man ofta på angränsande hål. Bitvis rejält kuperat. 7:e hålet var spännande, kort par 5. 100 meter före greenen ett vattenfyllt dike. Strax efter diket en jättebrant uppförsbacke till greenen. Så här i efterhand tror jag det smartaste skulle varit att lägga sig på ett avstånd på 120m från green inför tredjeslaget.

Bra kvalitet rakt igenom, dock kunde man se att det varit rejält blött efter åskvädret natten till igår. En massa klipprester på fairway.

På många hål var det bara att panga på med driver från tee vilkett ger lite minus i min designbok.

Greenfee 80-90 Euro.

Man ska nog inte åka många timmar för att spela banan men befinner man sig i Cannes eller Marseille är det bara att ösa på i 130 på den trefiliga motorvägen så är man där på 60 till 75 minuter.

Det egna spelet var på normal nivå, lite dåligt närspel här och där gjorde att slutresultatet var 3 sämre än handicap.

2 gillningar

Ett inlägg delades upp till ett nytt ämne: Gamla handicaprundor

Dagens 18 PB tävling = <beep>
Glöm bort, bryt ihop och kom igen.

18 hål katastrof. Började med trippel och slog sen socket ett gäng gånger, duffar, toppar, skav och annat elände. 85. :face_vomiting:

2 gillningar

Nästan inte iaf, det blev en på det sista fulla slaget för dagen vilket kändes väldigt onödigt då kunde de väl hålla sig borta helt istället!?

Desto tråkigare så blev sämre med ryggen efter rundan och fick därmed ställa in helgens spel.
Har en viss förhoppning om att det mer är ett skov eller muskulärt så att man inte börjar om från ruta 1 igen bara.

Torsk i bästboll på 9:an

Torsk i foursome på 8:an

17 härliga hål i storm på Vesterby.

Måste man skriva om sin egen runda eller är det okej att skvallra om att bubben gjorde 47 slag sista nio idag. :smiling_imp:

4 gillningar

Vesterby är ju lite speciell :slightly_smiling_face:

Det uppmuntras till och med!
Vi behöver lite detaljer, hur gick det till mer exakt? :grin:

Då jag jobbade idag såg jag bara resultat i Gamebook så jag vet inte mer än att han måste ha gjort något fel på hål 17, enda hålet sista 9 där han lyckades göra par. :grin:

2 gillningar

Torsk i bästbollen 2/1, hade hcp reducering enl regler följts hade kanske matchen varit en annan. Åtminstonde fått spela 18e.

Foursome lätt.vinst 4/3 med dormie med fyra hål kvar.

Spelade med Old-T och då är inget öga torrt.

Lyckades köra ner med vagnen i en bunker när hunden badade och nån pratade med mig samtidigt. Vida känt en man inte kan göra tre saker samtidigt.

1 gillning