Första sänkningen på 2-3 år.
Nu har jag kommit på det…
Famous last words…
Grattis till bra spel !
Corballis links.
Smalt. Blinda hål. Korsande fairways.
Det enkla omdömet är: nej.
Greenerna var fina så allt var inte so-so.
I morgon troligen Deer Park.
Tillbaks i Uppsala och mellanbanan och vanliga timmesrundan från fem i halv sju. Slog den rätt hyfsat. Nöjd.
Torrswingande på altanen ska då och då omsättas i banan lir och igår blev det en lucka för en 9 hålare.
Chip,pitch,putt, range, redan vid uppvärmningen så hintades det om hur träningsrunda skulle gestalta sig.
Efter rundan blev det range exercis a la 120bollar.
Fokus tryck höger fot/knä i bakswingen, av någon anledning så blir det grus i swingen när drivern ska pangas på denna punkt, blir en radda av efterföljande kompromisser i nedswingen. Driver, får inte ut varken fart eller vettig bollträff. Tror man pangar drivern sämre än förra året hur det nu är möjligt o andra sidan har jarnspelet boostas upp rätt mycket.
Mätte lite med swingmätaren. Ser riktigt nice ut Pw-T5.
Wow! Den har jag spelat för 8-9 år sedan. Håller verkligen med om vägarna. Vi försökte vara rädda om hyrbilen och dessutom hatar jag vänstertrafik. Men Irland/Connemara var fantastiskt!
Jag är imponerad över de i vår ålder som lyckas svinga en golfklubba såå tidigt på morgonen.
Själv skulle jag ha svårt att få ur bagen ur bilen eller knyta skorna vid den tiden på morgonen.
Ser med fasa fram mot stortävlingen på hemmaklubben där Onsdagens starttid är halv-åtta på morgonen
åldern är inget problem, utan din kroppsform möjligen
Efter två timmars morgongymnastik så går det nog bra. Men då måste man ju upp vid 4-tiden.
Tricket är att spela innan man lägger sig
Deer park. Som en svensk parkbana, ungefär. Inget speciellt förutom 450 meter uppförsbacke på 18:e
GF 32€ är prisvärt.
Utmärkt och
i baren!
I morgon åter mot .
Ranking av de banor vi spelat under veckan:
- County Sligo @ Rosses point. Med viss marginal bäst.
- Connemara links.
- Carne. Kunde kanske nått andra plats om vi spelat originalet. De nyare nio hålen var sämre än de nio original vi spelade.
- Enniscrone. Svårt spela här utan god bankännedom.
- Moyvalley.
- Deer park.
… - Corballis links. Med god marginal sist.
Exakt, det är ofta det alternativet jag kör med, normal starttid är ungefär 12 timmar efter Anders.
Går alltid upp vid sex. Gjorde inte det i ett svunnet millenium, men sen tvingade telecomjätten mig att pendla i ett styvt decennium och då var det skönt att hinna före köerna. Så jag fortsatte på den bogen. Klockan ringer, jag går upp. Att jag sen har ett ganska sparsamt sömnbehov hjälper till. Liksom lite lättdroger min doktor skriver ut.
Att golfen så dags är en ren njutning behöver väl inte nämnas.
… eller lördagens.
Ingen höjdare alls men nåt bra slag blev det.
Det mest chockerande som hände var att vi skrek fore en gång och lite senare på ronden slog någon en boll som gick 30m vid sidan av ett parti och kom till vila 30m bakom. De själva stod på gränsen till vårt håls fw. Inget fore behövdes men fy fan vad de betedde sig.
”Det var andra gången nu”
-Då ber jag om ursäkt, sa min medspelare.
Sen fortsatte kärringen o babbla och sen fyllde hennes gubbe i.
Jag frågade min kompis om vi skulle gå fram o knacka dom… det var långa gubbar så vi hade fått börja med knäskålarna.
Det blev inget …
Det är sånt här som gör en trött på det här spelet. Kärringen hade slagit 20m snett på 75m drive. … och så käftar hon för att en boll kommer rullande 30m vid sidan om henne på ett annat hål.
Egon
Köpte ett erbjudande från Golfamor (fd Golfhäftet), en Upplevelsedag på The National. Priset var 695kr inkl lunch så det var väl ok. Vi spelade Lakes course och den var också helt ok. Det som var mindre ok var att de tar in så många startande. Kanonstart 08:30 och sen start 08:40 på hälften av hålen. Rundan tog 5,5h. Innan dess kö att få ut sitt scorekort och efteråt hopplösa köer till lunchen. Vi orkade inte köa till lunchen utan startade den långa färden hemåt istället. Samma upplägg på eftermiddagen och jag tror de dessutom körde två dagar över helgen.
Det här var sista gången vi kör detta evenemang. För mycket folk.
Riktigt bra morgonrunda igen. Det är bara drivern jag inte får runt klubbladet med. Annars bra spel. Fem över på nio, under hcp. Måste f-n bara få ordning på det längre spelet så borde 18-hålarna bli bättre.
Vann en match på Salem efter att ha börjat putta som Brian Harman från nionde hålet.
Banan mår så himla bra nu så man blir verkligen glad av att spela den.
Idrefjäll GK.
En upplevelse!