Dagens runda

Gick renar förb ostört i klubbhusområdet när jag va där. Supertrevlig bana med nåra backar :smiley:

1 gillning

Från vänster!? :scream:

Lucka för en 7 hålare uppenbarade sig.
Skönt att banan var lite blöt så man slapp onödigt rull.
Alltid spännande då man inte ser resultatet…

Det är förunderligt sällan jag pangar så många bra slag och utdelningen uteblir, dock att slå bort 2bollar var inget problem.
1 usel drive.
1 inspel med wedge…blockar slaget out.
Men som helhet mer än nöjd.
Fortsätter att torrswinga på altanen då det ser ut att sakta tugga fram en liiite bättre swing .

Spelade anmärkningsvärt illa. Och så lossnade huvudet på min driver på tvåan.

Första nio kunde varit en katastrof utan dess like med två(!) p-bollar på tre hål och en p-boll på ett hål utan att behöva plikta en enda gång (bollen på väg out på nian studsade in). Sex över.

En korv, en snickers och ”chippade” slag sista nio hyfsade siffrorna, men puttade av(!) två greener, första gången med en 25-meters eagleputt (enkelt par till slut) och andra gången med en 15-meters birdieputt (också par).

Längst till vänster, på foregreen, hamnade bollen efter drive-spoon på 13. Flaggan stod riktigt nära greenkanten, men tyvärr inte den greenkanten.

Ett över in, sju över totalt efter 17. Fel beslut och usel sving på sista i motvinden. Nedförsläge i bunkern. Ville slå upp den och göra par för 79, men cleanade bollen upp på övningsgreenen, fri drop, duffad chipp och sen en faktiskt ganska bra chip-enputt för att rädda dubbel. Blä.

Här ligger bollen på övningsgreenen. Jag kommer längst upp till vänster i bild för att hämta den.

Nåja. Jag hittade iaf en fin pegg. :grin:

2 gillningar

Inte varje dag man slår murklan brutto :sunglasses:

Kunde en av birdieputtarna trillat i me…

3 gillningar

Bra spelat, ensiffrigt antal slag av er bägge på alla hål.

1 gillning

Första dagen på klubbens “stor”-tävling.
För cirka 10 år sedan var den omåttligt populär och alla 198 platserna var fyllda en halvtimme efter att anmälan öppnades i April

Nuförtiden dröjer det till midsommar innan fältet är fyllt.

Det egna spelet var som vanligt, 3 till 5 sämre än handicap. Med tanke på hur blött det var efter nattens rejäla regnväder och därtill mer regn under tävlingsrundan så är jag ändå nöjd med resultatet. 75 netto.

Klockan 22 är det prisutdelning när alla deltagare spelat klart. Det brukar vara fina utlottningspriser för att locka alla att komma.

Minns också att det var ett jäkla drag förr. Har du någon teori om vad som gjort att hajpen lagt sig?

Förstår att det är svårt att bevara intresset på toppnivåer år efter år dock, men det är ju en jäkla skillnad att gå från lapp på luckan på en halvtimme till att det tar ända till midsommar.

Vad jag hört var det en del klagomål kring upplägget och givetvis också en del handicapmyglare som sopade hem de åtråvärda priserna i form av resa till varmt land.

Ett problem var att det tidigare var start både från 1:an och 10:an med lite för täta starttider vilket resulterade i att det blev långa väntetider mellan de två 9-håls slingorna. Jag tycker fortfarande att det är lite tätt med 8 minuter mellan bollarna.

Ett annat problem var att det något år var svårt att hitta tävlingssponsor.

Jag pratade med en av tävlingsledarna idag som varit med hela vägen sedan tävlingen startade och han sa att hans känsla var att det i år har varit väldigt många positiva signaler och en full väntelista med spelare som kommit lite sent med anmälan. Han förväntar sig ordentligt tryck nästa år, de kommer att ha en ordentlig uppföljning och fundera igenom vad som fungerade bra och vad som fungerade dåligt.

På gårdagens runda var det två misstänkta fall av mygelhandicappare där de hade 60 respektive 62 slag netto. Lyckligtvis var det hemmaspelare så jag hoppas tävlingsledningen har koll på dem.

Idag gick det som det brukar på tävlingsrundor, 78 netto.

Senast jag gick en tävlingsrunda på handicap var på vinspelet på Sand.

Senast jag gick under handicap på en tävlingsrunda var nog åtminstone 15 år sedan.

Fantastisk dag på Grönhögen, 19 grader och strålande sol men ändå uppemot 20m/s i byarna,
Perfekt väder för den här typen av bana.
Flera drivar en bra bit över 300m men även flera knappt över 200m!

Skönt att man äntligen har fått till det där jämna, konsekventa spelet… :joy:

2 gillningar

Morgonniohålare. Börjar hitta in med drivern. Lite kul score, Birdie på det korta men knepiga första hålet, min första för året på det hålet. Sen lite för långa parputtar på alla hål. Ingen gick i. Enkla bogeys på alla hål utom det första. Järnslagen var lite sämre men inte ett enda var direkt dåligt.

3:e rundan i klubbens 72-håls tävling. Tredje dagen i rad man startar nästan Anders-tidigt. 7.40 är åtminstone 5 timmar för tidigt.
I vanlig ordning inte mycket som fungerar när det är tävling. 76 netto är en typisk tävlingsrunda.

75-78-76 lär inte räcka för att klara cutten, är nog en 3-4 ifrån.

Har jag tur blir vårt lag (Bonde söker hål) bland de 25 bästa lagen, då får man lira som deltagare i lagtävlingen imorgon. I så fall blir det golfspel 4 dagar i rad. Det var nog en 5 år sedan på senaste utlandsgolfresan som man gjorde något sådant.

“Bonde söker hål” är väl det som tv-programmet egentligen borde heta ?

Tidigare förbundskaptenen Erik Hamrén är som vanligt med. Detta år är han med och fightas i toppen av B-klassen. 71-69-69 har hans nettoresultat varit. Bytte några ord med honom, skickade en hälsning från brorsan som lirat både fotboll och volleyboll med honom.

1 gillning

Det är inte links på riktigt utan minst ett par tripplar.

Hmm, Erik Hamréns nettoresultat är ju mäkta ointressant. Däremot vore det kul att få veta bruttoresultatet?

85-83-83

1 gillning

Hela Hanrén är ointressant. Sur och snarstucken när än man träffat honom.

Bokade jag av. Regn och 11 m/s i byarna kändes inte så attraktivt.

Synnerligen trevlig bara man pratar om annat än fotboll.

Dagens runda:

4:e rundan på klubbens 72-hålare.
Nytt årsbästa, inte resultatmässigt utan i antal bortslagna bollar på 18-hålsrunda.
7 bollar borta.
Inte bra för scoren med 7 pliktslag samt ett förlorat pga. distans

Årsrekordet för 9-hålare är än värre, 6 bortslagna på 9 hål.

Jag får nog bjuda lagkamraterna på en tröstöl.
Vi hade hyfsat slagläge om alla tre spelade på topp. Vi låg på 5:e plats av 60 lag.
Ledarlaget hade nog tyvärr lite för stort försprång även om jag skulle ha spelat bra.

Det ordnar sig så sakta, med hookarna. Har hookat (lite väl mkt) lite då och då vilket är synnerligen dåligt för scoren. Nu börjar det räta upp sig en aning. Måste dock trycka till inspelen och långa chippar med wedge, lite mer. Jag är ofta lite kortare än vad som avsetts.
Idag 35p.

Det gick lite segt och fyrbollen framför oss var inte jättesnabb. Mellan 12:e och 13:e pajade vagnen för en av de i bollen framför. Han gick av och den kvarvarande trebollen drog iväg i bra fart. :slight_smile: