Sällskapsrunda?
Oroväckande… då de baner du spelar borde vara lagom snabba med de budgetar som finns där.
Är det en önskan om tröga greener som styr?
Egon
Det är tur att vi inte har julitröga greener här. Man skulle riskera skaftbrott på puttern isf.
Sannolikt värme = vattna mycket = växer som fn. Tjockt med gräs = styrigt och trögt. Samt saknas ambition för att ha någon direkt fart skulle jag tro.
Gick på par i dagens finalrond efter 3 birdies, 3 bogeys och resten par.
Jättebra resultat naturligtvis men svider ändå lite att ha tappat 2 slag sista 4 hålen när jag var 2 under par innan dess.
Den ena bogeyn kom efter birdie på andrabollen så den kan jag inte säga så mycket om men missade två ganska korta puttar på de två sista hålen vilket sved mer.
Rundan innebar att jag avancerade till topp-50 vilket var långt över mina förväntningar innan tävlingen så det var kul att få spela bra golf i en scratch-tävling.
Gratulerar till att spelat golf som det är planerat. Kommer aldrig hända undertecknad.

Faktiskt nåt som liknade golf. 81 slag
Copy/paste

Efter gårdagens kalas runda blev dagens runda en besvikelse på 33 poäng och en höjning till 12.4.
Har inte spelat rundan än men spår lite så kommer jag med en uppdatering sen.
Det blev 20p och 12.1 i nytt hcp. Gäller att sköta sitt hcp så man inte blir anmäld.
Traskade 18 hål på Södra efter lunch också. När jag kom hem ville grabben spela nio hål så det var bara att köra ut till Golfarenan (för dagens andra varv där). Inför 36e och sista hålet för dagen hade jag inte fått i en putt. Inte en birdie på 35 hål. Och då hade jag 190, 200, 180 och 170 kvar efter utslagen på de fyra par 5-hålen på Södra (vi spelade Blå tee med fruarna).
115 meter. Vindstilla. Solen över höger axel. Pitching wedge med smörig träff. Landade precis in på green, kickade fram och la sig död vid pinnen. Beauty!
Satte du putten?

Satte du putten?
Enda putten jag satte på hela dagen. Sjuttitretton hålkant ur …
Segraren hamnade på -15 såg jag!
Spelade två rundor i helgen, det är inte ofta!
Inledde på international (golfstar), tyckte inte att jag spelade vidare bra, slagmässigt efter ett streck, man fick 34 pinnar.
Får ta med mig, igen, det längre spelet, och jobba på det kortare. Tar även med mig två fina birdies och att jag träffar green på andraslaget på 15e. Drive till höger fairway, har 199 till pinnen, nerför, vatten framför, ligger lite på skrå, men ska vara ett bra mått med hybriden. Slår jag den bra bör den fadea lite, slår den bra, fadear inte så mkt som önskat, men ligger långt bak vänster, synd när flaggan står kort höger… par…
Sen var det dags för riksten på söndageftermiddagen.
Inleder med 38 slag ut, två birdies, fyra bogeys.
5/7 fw
5/9 greener
16 puttar.
På hemvägen blev det lite tungt. Två vattenbesök där jag räddar bogey, men fick verkligen kämpa in 41 slag.
1/6 fw
3/9 greener
16 puttar
Summa summarum är att jag spelade löjligt bra första nio, drivern, eller egentligen alla utslag satt som en smäck, valde klubba och slog ut den.
på tolvan (par 5) gjorde jag en sån jävla tankevurpa.
Hygglig drive, lite för långt med lite för mkt skit vid green för att gå för det,lägger upp, får ett bra nummer kvar för 54° i svag motvind. tar 58°, den är på flaggan, men är ju givetvis kort… Istället för att putta för birdie, chippar man från frodigt gräs… bogey…
Nåja, under 80 som är ett konstant mål för säsongen
15 på International. Hålet man inte vet om man ska älska eller hata
Spelade International med grabben i onsdags.
8:an: Spoon 4 meter vänster om pinnen, missar eaglen med några cm.
Jag skulle oxå vilja kunna slå min spoon så där.
Vill du inte hellre sänka dina slag?
Drev greenbunkern höger, halvrisigt bunkerslag till kortruff, duffad chip och treputt för dubbel, tack för kaffet…
En sak i taget…
9 hålare.
Apdåligt.
Järn, socket ut i skogen, socket ned i vatten o ytterligare en socket ned i vatten…
Drivern skötte sig, 1boll i fairway bunker annars semi/fir.
Gir=0…
Positivt kom iaf ut:). Blir bättre o bättre på knepiga lägen runt green.
Torsk i match. Lika inför 17:e. Förlorar det. Delar 18. Fan.