76 på Södra. Missade en uppsjö birdiechanser på 2-4 meter och avslutade med bogey när par där räckt till seger.
Kul dock att Ping G430 LST med KaiLi 60X funkar klockrent. Spikraka drivar med hyfsad längd trots att den kombinationen känns lite halvfel för en lönnfet 55-åring utan nämnvärd fart.
Nio på mellanbanan, soligt, men man såg regnmolnen hopa sig.
Alla järnslag bra, närspelet helt ok, men alla drivar vänster. Försöker med det här höft-tipset tränaren vid Leaderboardsen på SG lagt upp, det finns metrar att tjäna där, men det tar tid att synka det antagligen.
En 6 hålare.
Lite flyt samt lite mer golf istället för hackoduff resulterade i…
3par
2 birdies
1 trippel.
Mest nöjd med mängden bättre järnslag samt puttningen.
Sparren, 80 bto med 38 puttar… Knixig bana, mkt dogleg och hade man spelat den en gång innan hade man kunnat ge sig lite bättre lägen lite oftare än att man går igenom fw exempelvis. Men trevlig.bana!
Tredjedelen i mitten relativt kraftigt regn, då spelade jag nästan som bäst. Ser alltid till at ha vagn med paraply, regnjacka och regnhandske, då brukar man kunna hålla spelet uppe.
Men jösses vad många birdies som missades på vägen fram till 17:e då jag istället hade lite flyt för att få i den. En lite för hård chip träffar flaggan och stannar på ett enklare avstånd än det hade blivit om den INTE träffat.
Korthål 84:an), bra backstop efter pinnen, är tre meter förbi rakt över pinnen, bollen tvärstannar, ingen spinn, ingen tillbakarull. Treputtar… Första för hård och bränner returen för easy bogey. I övrigt ganska bra längdkontroll, men tog väl fel linjer eller slog den inte på den linjen jag valt, då går inte mycket i. Sen chippade jag sådär, där var linjerna generellt bättre än farten.
Men att komma in på rött gör det väl egentligen svårt att gnälla?
Det finns något att jobba på (närspelet) , det är kul, och det finns en del att luta sig tillbaka på (långa spelet), också kul! Mellanjärnen är ok.
Bästa 18 håls rundan på drygt två år. 80 slag, singelhandicap känns möjligt igen.
Nu gäller det bara att mentalt övervinna hemmabanans 4:e hål där jag ifjol slog 14 quickhookar i rad.
Idag kom årets andra quickhook och trippelbogeyn kom som ett brev på posten.
Bra närspel (med mina mått mätt), hade flera chip+enputt
Hjärnspöken, får man väl kalla det.
Slår några tunna (i princip toppade) wedgar ute på banan. Inte alls bra för scoren när man först toppar wedgen 10 m förbi green och sedan toppar lobben ned i vattnet “framför” green.
På rangen funkar det ganska bra.
Allt kan iofs ha att göra med att jag försöker vara lite mindre aktiv med benen i baksvingen (med wedgarna). Det tar sin tid att få automatiken att funka.
Bästa mellanbanerundan i år, 4 över. Järnen inte perfekta, särskilt järnfemman. Men rikrigt vasst runt greenerna. Sugen på en runda på stor banan. Får se om man kan få med nån och lira.
Nio hål, sju över par med 20 puttar! Det är nu tydligt att vi nått den tid på året då svingen äntligen infunnit sig hyfsat, men puttningen övergett mig. Har svårt att trycka till bollen så våldsamt som behövs på julitröga greener.