Sista hålet för delning.
Jag hooookar åt helvete.
Alien trycker ner bollen i hagtornen framför green.
Jag slår prov 4m från tee. I nedförsbacke.
Alien ut på fairway.
Slår min 30 ut framåt. Drar på en hybrid till en bit innan green.
Torsk. Utslagna.
Efter förlust jävla skitbana. Sjukt ondulerade greener. Äcklig fet ruff. Rullade som fy fan.
Sedan ganska stabilt spel med idel par in till sista hålet där en råtoppad wedge gav förlorad boll och jag fick nöja mig med ett stabilt par på andrabollen. Ändå andraplats igen - hyfsad utdelning den här helgen.
Första rundan på hemmaplan.
Kan det ha varit mellan 2 och 5 på stimpen, kanske? Dvs varierande i den ungefärliga regionen. Hade riktig bra klipp i slagen första nio, men chippade o puttade onämnbart dåligt (putta bra på dessa greener kan jag helt enkelt inte). Sedan tog nog gårdagens fest ut sin rätt men jag lirkade i alla fall i ett par, efter dropp för ospelbar boll, på 18. J8 från 145 stannade två meter från pinnen o enputt för par.
Nu USO-soffan.
Edit: Första rundan med GPS-klocka. Rätt så trevlig pryl men att ha den på armen är inte min grej. Funkar fint att ha den på vagnen däremot.
Vi reser vidare längs norrsidan av St Lawrencefloden och stannade till för en golfrunda på Fairmont la Manoir Richelieu GC, placerat vid ett bättre hotell med samma namn. Det speciella med denna banan är att man hämtar ut golfbilen (obligatorisk) vid hotellet och sedan kör ca 5 minuter på en asfalterad golfbilsväg, brant uppför. Väl där uppe finns klubbhus med en restaurang. Drivning range lutar brant utför och man fick slå max järn-6 eller motsvarande.
Banan då? De flesta hålen lutar uppför eller nedför, men inget ligger på skrå. Fint skick och ganska utmanande greener. Det storslagna är utsikten över St Lawrencefloden och idag med helt perfekt väder var det fenomenalt. Inget hål är det andra likt och det blev aldrig tråkigt. Spelet då? Sådär, men bättre än i förrgår. En hjortmamma med sin prickiga avkomma klev förbi green på ett hål, helt orädda.
I morgon bitti tar vi en färja mellan St Simeon och Riviere-du-loup. Ca 70 minuters färd över St Lawrencefloden. Väl i RDL blir det några timmars matande på motorväg.
Hade vi inte valt färjan är det mycket riktigt en dead end. Men alternativet att vända tillbaks och köra via Quebec city är inte så kul.
Är de tvåspråkiga där borta i Quebec? När jag jobbade i Ottawa och körde över bron till Gatineau så var ju skillnaden tydlig även om de (flesta) där kunde prata engelska utan problem.
Det är mycket mer franska här än i Gatineau. Nu sitter vi på restaurang på väg mot St Simeon och det är endast franska på menyn. På vissa serviceinsatser som bensinstationer och Tim Horton kan man råka ut för att de inte kan engelska alls. Många golfklubbars hemsida finns bara på franska. Fast just det fattar man ju
Brollsta söndag morgon, faan vad spelet svajjar… Blandar briljans med… not so briljans…
Efter trean har vi legat i rygg på bollen framför varje slag, och då ska de lira 4an, och bollen framför dom lirar redan på femman. Vi blir givetvis inte genomsläppta, trots att vi är en treboll.
När vi kommer till nian delar fyrbollen på sig, vi tyckte det var ett märkligt förfarande och kritiserade det beslutet hårt, vi var säkra på att vi snart skulle vara ikapp fyrbollståget igen, men ack vad vi bedrog oss, det visade sig att deras beslut faktiskt var bra för tempot, för vi var inte ikapp dom förrän på 18:e, och då spelade de två 2orna tillsammans igen, bara på sista.
Visst, beslutet i sig var ju jäkligt märkligt, men det visade sig vara bra till slut, så bra I guess?
Hemmamatch H60 mot nyköping på vidbynäs södra
Slog bollen så djävla bra. Focus. Lugnt.
underbar kvällsrunda hyggligt varmt och sol.
Motvid så blev kort ett par ggr.
Tog första 4 hålen och höll sedan i.
Anders hade väl inte sin bästa dag.
Men vinst är vinst. 7/6 till mej.
Vinst för laget.
Skämmigt hur dåliga tee är.
Snett å vint. ofixade torver.
Rullar ganska bra på greenerna.