Däckbyte och gummisnack

Jaha. Jag ba’
bild

1 gillning

700/byte är nog ett normalpris.
Räkningen för bytet till sommarhjul för en dryg vecka sedan slutade på ~14.000kr, inklusive fyra nya däck. Med 35% rabatt…

Jag betalade 450 för byte, fast då har jag däcken hemma så ingen hotellvistelse för dessa. Däremot ingår omprogrammering av bilen då min bil inte har plats för 2 uppsättningar däcktrycksventiler i systemet och därför måste det programmeras om varje gång jag byter däck.

Bara omprogrammeringen skulle Volvoverkstaden ha 600:- för när jag frågade för 2 år sedan så jag kan säga att jag får betalt 150:- för att inte byta däcken själv. :laughing:

Omprogrammering?
Det tar 10 sekunder och utförs i bilens kommunikationssytem.

Jösses … :roll_eyes:

Härlig tråd ändå, får lite flashbacks

Snart kommer Tjalle och Besserwizer…

3 gillningar

Om sensorerna finns i systemet ja…
Om bilen bara klarar att ha 4 sensorer i minnet och jag har 8 däck så blir det problem.

Ah, nu förstår jag vad du menar. Designmiss.

Det kallas Renault. :joy:
Bortsett från just den detaljen är jag dock nöjd med bilen men man funderar ju ibland hur utvecklarna tänker. Det kan inte kräva jättemycket mer minne i systemet för att kunna ha 2 uppsättningar TPMS att växla mellan.

Precis, de har lite svårt att tänka utanför sin egen bakgård.

Med tanke på att att de flesta fransmännen dricker vin till lunchen så är det väl ändå rätt fantastiskt att franska bilar ens startar…

1 gillning

Ett vettigt system borde vara byggt så att det söker av de givare som finns inom räckhåll och sedan använder dessa. Man har ju knappast fler än fyra igång samtidigt.

Eller?

1 gillning

Om jag hade en AMG 6x6 så skulle jag acceptera en begränsning till fyra :wink:
Det där är en riktigt fet bil. Vore kanon som vinterbil här i norr. Vem bryr sig om det är plogat om man rullar i en sån där…

Den tål en del. :slight_smile:

You rang…

4 gillningar

:sweat_smile: kanske vi även får se fd här då, så småningom.

1 gillning

Snart dags för vinterdäck och nu nya regler för odubbade vinterdäck …läs på.

1 gillning

Har folk däck äldre än 3 (snart 4) år?