Buggrapportering, förslag och testinlägg

Klagar på storlek > 90 MB, igen. Ska prova via webb

Det är bildspecifikt. Annan bild gick bra att ladda upp. Den som inte funkade gick inte ladda upp efter duplicering till “still” (original är “live”, iOS). Men via webb funkade det.
Jaja.

samma här kan inte vara för stor bild tagit med iphone

Skall kolla på begränsningarna ikväll men 90MB är galet stort för en bild som skall delas på internet då vi hostar filerna själva. Sajten är redan 13gb…

Bilden är 2.3 MB. Nåt trams med Discourse-appen, möjligen.

Live-bilderna är allmänt dåliga. Kan vara nåt annat trassel som den då skyller på >90MB.

Kör utan live så funkar det nog.

Duplicerade till still, samma skit. En live från i går funkar fint ladda upp.

Maila mig bilden [email protected]

Done! Hade samma tjafs en gång tidigare. Laddar till 100% sedan kommer det inte längre. Kom till “inte > 90 MB” en gång.

Det där har hänt mig också nån gång. Hängt sig på 100%. Tog en skärmbild av bilden och klistrade in den i stället.


Så här säger chat gpt. Skall se vad jag kan göra.

1 gillning

Aha. Discourse försöker vara fiffig. I see.

Har kikat, även om jag ökat ration till max tillåtna så är den för stor. Som puttaren säger, skala ner på telefonen, ta ett screenshot och spara.. då får du ner storleken på ett enkelt sätt. Din orginalbild är 2603x4059 pixlar hög. Dvs dubbelt så hög som min 4k-skärm. Finns inget behov av den upplösningen på bilder som inte skall tryckas i golf digest och det är egentligen lathet som gör att du inte kan tanka upp bilden.
Som sagt, vi hostar servern själva och att vara något restriktiv med vad man laddar upp är en bra grej ™ även om dess filstorlek på disk “bara” är 1,5MB.

Jag har maximerat vad discourse kan ta emot men det hjälper inte och att gå och ändra sådana settings i webservern känns lite.. overkill och .. fel… säkerhetsmässigt.

2 gillningar

Och där.. fick jag huvudvärk.

Skönt du inte är webmaster då :slight_smile:

:face_blowing_a_kiss: älskar dig.

1 gillning

Right. No worries. Will do.

Sajten uppdaterad till senaste version, ladda om sidan om något strular.

Lade in några fler reactions. Hojta till om ni saknar någon.

Det tar emot att ha grönt :green_heart: men ändå rätt färg för oss :wink:

3 gillningar

Uppdaterat lite ikväll utan att annonserat ut det. Säg till om nåt strular.

En kungakrona som emote eller 100%.

:100: :crown:

1 gillning