Inte jag heller, om jag ska vara ärlig.
Trots det så ser vissa klubbar det så, till en viss del. Kanske gapar de efter för mycket?
Egon
Inte jag heller, om jag ska vara ärlig.
Trots det så ser vissa klubbar det så, till en viss del. Kanske gapar de efter för mycket?
Egon
Men det gör de ju inte, de har ju 18+9, det är där de blir medlemmar. Men de måste betala för att få spela 18 eller 9 men erbjuds rimligen att spela gratis på 6-håls banan.
Ett alternativt medlemskap kopplat till korthålsbbanan. Och ska man spela nån av 9-hålsslingorna så blir det full greenfee.
Golfförbundet ska alltså godkänna att en spelare får golf-ID för spel knutet till en pay and playbana.
Som nån skrev tidigare.
Vad är det du inte har hajat?
Du har inte hajat någonting, det är iallafall glasklart. 6-hålsbanan är inte en egen klubb. Umeå får ge ut nästan 5000 golf-id, vilka av deras banor man får spela som greenfee medlem är det inte SGF som bestämmer utan golfklubben.
Om HG skulle anföra att det finns klubbar som utfärdar golf-ID utan att erbjuda spel på minst en 9-hålsbana skulle dom ha ett starkt argument för sin egen rörelse.
En klubb kan inte ha ett golf-ID knutet till en 6-hålsbana.
Men det har ju inte Umeå, hur trögfattad är du egentligen.
Vi tar det från början så kanske du fattar.
Umeå har 27 hål, de får alltså utfärda 2800+1680 golf-id = 4480 golf-id. Rätt eller fel?
Läs vad Umeås gubbe säger. Det blir enklare så.
Han vill knyta 500 medlemmar till korthålsbanan och ge dem golf-ID.
Ja, för att klubben har 1900 medlemmar och således får utfärda 2500 golf-id till, och då vill han erbjuda plats för 500 medlemmar som får spela 6-håls banan gratis. Vill de spela 18 eller 9 håls slingan måste de betala greenfee. Du påstår alltså att de inte får erbjuda ett sådant medlemskap?
Japp. Eller dom får väl erbjuda vad fan dom vill. Men de kan inte knyta golf-ID till medlemskap med bara rätt till spel på korthålsbana
Okej, får de utfärda 2500 medlemskap där medlemmarna får betala greenfee för att spela 18-håls banan?
Det är klart att de får, de får utfärda 2500 golf-id som inte ger rätt att spela en enda bana utan att betala greenfee.
Så enligt dig får inga klubbar erbjuda medlemskap där man inte får spela minst en 9-håls bana utan kostnad.
Det är dock inte frågan. Umeå vill utfärda golf-ID till folk som ska spela korthålsbana.
Hur gör Umeå med dem om plötsligt 1500 spelare från, säg Norrmjöle, vill bli fullvärdiga medlemmar i Umeå?
Tror du att dom då tänkt säga ”Nä synd. Du fån’t bli medlem. Vi har som de hänna 500 på korta du vet”
Nej, Umeå har tänkt utnyttja att de har sin 6-hålare och har inte fattat förbundets direktiv.
Visa gärna var jag hävdar det. Jag säger att man inte får utfärda golf-ID knutet till en korthålsbana.
De vill erbjuda ett medlemskap som erbjuder fritt spel på 6-håls banan. De har fortfarande plats för de där 1500 medlemmarna också, och några till.
De kommer inte att utfärda några golf-id knutna till en 6-hålsbska, de får utfärda 4480 golf-id knutna till sina 27 hål, om de sedan erbjuder fritt spel på 6-håls banan eller inte har inget med saken att göra.
Som jag skrev tidigt. Lycka till!
Att få dig att fatta att 2400 är mindre än 4500 är tydligen omöjligt.
En gång för alla, får Umeå utfärda 4480 golf-id enligt det nya förslaget?
Fast, du skrev såhär: Skillnaden är att medlemmar har rösträtt och i ett bolag är det bara några få som är medlemmar.
Har någon påstått nåt annat? Umeå får inte utfärda golf-ID knutna till korthålsbanan.
Var någonstans i SGF’s stadgar (eller direktiv) står detta?
Det räcker att du är antagen som aktiv greenefeemedlem för att få ett golfID så länge klubben inte nått maxtaket.
Åter igen, de får utfärda 4480 golf-id. De planerar att utfärda ca 2500 varav 500 är GF medlemmar som får betala GF på 18 eller 9 håls men spela gratis på 6-håls.
De har inte någon som helst avsikt att utfärda 4480+ 500, det är bara du som inbillar dig. Inom ramen för sina 4480 golf-id kan de tänka sig att ha 500 medlemmar som är greenfeemedlemmar.