Brevlådeklubbar

Hos oss tog man bort möjligheten att ankomstregistrera via appen. Skälet till det får man gissa sig till. För att komma till 1:a tee på ena banan passerar man inte receptionen naturligt men ja, det går att vänja sig med det mesta.

Hmm, bra fråga…
Om man inte visar kan de ju inte verifiera att du är du, och det är ju det som är syftet.
GDPR handlar väl mer om hur man lagrar och ev använder personuppgifterna, och de uppgifterna från legitimationen lagras ju inte?

På systemet kan ju en kassapersonal kräva det.
MEN! Om man då inte vill eller kan visa leg, kan de då förvägra en person att handla?
Jag menar, det finns ju en hel del uppenbara fall där har passerat 20 menar jag.

Passus: I “stadium cup” (gammal matchspelsserie, parspel) mötte vi ett par där jag i efterhand insåg att jag nog borde ha tagit leg på åtminstånde den ena, hade jag fått det?

Hos oss kan du inte avboka själv närmare än 2 timmar. Du kan bara göra det på plats eller via telefon.

Du menar “via web”?

Du lär inte få handla om du inte kan visa leg och “uppenbara” fall är ju inte alltid så uppenbara.

Även beaktat det så skulle jag nog bli lite frustrerad om de fråga mig om leg och jag inte hade med det och därför blev nekad. Den som tror jag är under 20 behöver ögonundersökning eller sinnesundersökning eller både och.

Det praktiska fall man kan ta höjd för är om man tex har med sig ett vuxet barn, som är 20+ men som inte har leg med sig. Då kan man bli nekad pga langningsrestriktioner etc. Alltså får barn stanna i bilen om de inte har leg med sig.

Men nu har vi fjärmat oss från Brevlådornas rike.

Åter till ämnet.

1 gillning

Kollegan o hans brorsa har hamnat lite i limbo. Klubbarna runtomkring tar betalt och brevlådealternativen lockar inte.

Egentligen ställer jag mig lite frågande. Det är mången utgift som inte räds men just golfen ska tydligen inte få kosta.
Min kollega spenderar mer på snus, godis och coka cola… separat!, än vad golfen kostar/år. Han leasar en fin bil…

Jag ser ett mönster som jag tror finns lite överallt hos ”brevlådemedlemmar”. De som verkligen är sällan golfare och med rätta nyttjar denna form, är nog få.

Egon

Det kan ju inte du bestämma. Han tycker väl inte att det är värt mer. Får du som du vill så försvinner deras pengar helt och hållet från svensk golf.

1 gillning

Du har problem.
Skärp dig!

Egon

Eftersom Marten inte kan sortera sina diagnoser till att begripa komplexiteten i skriven text … så får jag väl förklara för er andra.

Jag har sökt med ljus o lykta för att min kollega ska hitta ett medlemskap han ”orkar med” ekonomiskt/gillar. Tyvärr så blir han lite dumsnål emellanåt och hans tidigare situation (med 5-10 gf-biljetter på en bana) gått i graven, så behöver han väga för och emot.

Bästa fullvärdiga landar på 4500 med friskvårdsbidrag. Kör han brevlåde… så missar han ”rabatten” på 2000:- om han inte är jävligt på med att lämna in kvitto på GF. Han spelar typ 10-15 ronder på en och samma bana/år.

Egon

På vilket sätt har jag problem för att jag skriver så? Du verkar ju nästan kräva att alla ska vilja betala mer. Det funkar inte så.

1 gillning

Du drar slutsatser på något du bestämt dig för att jag står för. DET, är inte din sak att insinuera om. DU har fel!
Mitt sk. ”försvar” av SGF och golfklubbarna i SE’s åsikt (exkl. HG) är inte min go to-åsikt.

Jag har förklarat och försvarat förbundet, föreningsSverige och att beslutet inte är någon annans än deras.

Fri företagsamhet är inte en motsats till detta… men att rida på föreningsverksamheten dvs. behöva den för att kunna driva ett företag, och samtidigt medverka till deras försämrade situation (klubbarnas åsikt) rimmar inte.

Egon

Du får väl förklara så att till och med jag begriper. Din självgoda pösmunk.

1 gillning

Done that …

Kanske en dum fråga men borde inte kollegan vara den som söker?

1 gillning

Brevlådemedlem, golfhäfte och skitbanor. Det har han råd med.

1 gillning

Har hjälpt…
Texten borde kunna leda fram till den rimliga slutsatsen.
Om inte… nu vet du!

Om jag låter dryg … så är jag kanske det … men det gör över. :face_with_peeking_eye:

Egon

Är väl inte bara jag som har svårt att hänga med i dina tankar kring detta?

Jag är väl kanske korkad och har ev diagnoser (för mig okända) men jag har helt ärligt inte den blekaste aning om vad du vill i den här tråden. Du vill ha mer pengar till klubbar och banor men inget av det du skriver makes sense så att säga. Vem ska betala mer? Varför? Hur?

1 gillning

@Marten Ett tips. Om du inte tål @egon svar, varför ger du dig in i leken? Du borde fatta bättre… @egon har alltid rätt, det har han alltid haft och det kommer han alltid ha. Och nu kommer han gnälla på att jag mobbar honom. Sånt är livet, vidare.

3 gillningar

Lite så… dumsnål.
Jag försöker få honom att inse hur kronor hit och dit landar i en nästan lika stor summa ändå.
Men men, vill han inte så har jag iaf. försökt på alla sätt. Gillar att spela med honom.

Egon

2 gillningar