Brevlådeklubbar

Du kan göra precis som du vill, men att se ev bokningsmail i inkorgen, via mobilen som man har i byxfickan, är helt enkelt inte en jobbig sak. :wink:

1 gillning

För dig nej. För mig är det jobbigt. Så jag går igenom mailen varannan vecka ungefär. Privata mailen går jag knappt igenom alls.

1 gillning

Och detta tror jag är ett BETYDLIGT större problem än att det finns brevlådeklubbar.
Och hur kommer man runt det då, jo på ett väldigt enkelt sätt, (lika enkelt som att få bukt med långsamt spel faktiskt), inför eller snarare gör allvar av premisserna man satt upp. = straffavgift för sen eller ingen avbokning.

1 gillning

En av banorna jag frekventerar oftast är Riksten (golfstar) är väl en av stockholms om inte sveriges mest bokade banor.
Inte sällan har jag åkt ut trots ett “ganska” fullt bokningstillfälle, och ALLTID kommer jag ut i en fullbokad boll, trots att systemet säger stopp. Om det blir en sen avbokning eller om personen inte bara dyker upp vete fan?
Rangen är precis vid 1:a tee, så man ser superbra om det blir färre spelare än 4.

Det “problem” som ev kan uppstå blir ju att jag spelar oanmäld eller på någon annans plats. Jag utgår från att en sådan diskussion blir kort på plats, men ändå.

Varför inte köra bollränna rakt igenom istället? Man behöver ju inte greenfegäster och medlemarna myser väl gärna ihop i klubbhuset under väntetiden.

1 gillning

Fast, om jag bokar in Puttaren utan Puttarens vetskap, ska man kräva att Puttaren ska ha kollat sin epost?

Enligt många i den här tråden skall i princip hela ens liv kretsa kring golf för att man skall få spela.

1 gillning

Ja antingen det eller driva ett nördforum för golfare

1 gillning

även så på min förra hemmaklubb men tror inte det efterlevs.
vet själv när jag avbokat kort tid inga böter har kommit

Ett vettigt system skulle inte tillåta att spelare A bokar in spelare B, om inte spelare B explicit givit sitt godkännande spelare A att göra den bokningen. Antingen som “alltid” eller “vissa datum” eller liknande.

Om man gör så, så räknar jag med att spelare A och B är polare. Då funkar det nog bra.

1 gillning

… dom har fortfarande inte löst “hitta starttider max 10 mil från din hemmabana” så håll inte uppe dina förväntningar.

Men det är klart, argumentera med gdpr så kanske hela bokningssystemet försvinner :smiley:

1 gillning

Då vi enbart pratar om medlemspel, då grenfee inte behövs…

Varför skall inte alla få ha en aktiv bokning samtidigt? Är det inte medlemmens rätt att vaska sin tid? Hur många hål måste medlemmen spela? 3? 6? Eller får man straffavgift om man bryter innan man hålat ur 18e?

Faktum är ju att en bokad medlemstid där medlemmen inte spelar sparar på banan och bidrar således positivt till banans kvalitét.

En massa blajtext för att jag skall kunn aposta det här:
:wink: :wink:

1 gillning

Vad är det som är blajj?

Min lösning på problemet med fullbokade bollar som sen inte är det i verkligheten är denna:

På attraktiva tider får du bara boka 3-bollar. Den fjärde platsen i bollen bokas på plats samma dag.

Det skulle förstås bli ett jävla liv om detta genomfördes. Men jösses så många nya sociala kontakter som skulle etableras. En del goda och en del onda.

Varför inte lotta tiderna? Då kan man sprida ut ett ultimat schema och ta höjd för banarbeten och allting. Total rättvisa.

Lotta banarbetena i stället.

Det där.

1 gillning

Noterade en sak i veckan, om man köper ett liftkort, för vilken tidsperiod man nu köper det, då kan man antingen åka ett åk eller 51 åk, eller 169 åk, samma kostnad.
Lite som ett medlemsskap!

Om det nu finns fusk med vems golfid som används, då borde ju legitimation vara nödvändig för att verifiera identiteten och då finns ju redan ett id (personnummer) och idén med golfid är därmed borta.

Rent juridiskt, kan en golfreception kräva att man visar leg?