Ett intressant experiment gjorde Östersund Frösö GK under ett par år 1980-talet när de tyckte att alltför många klubbar hade för hög greenfee. Som gäst i Östersund betalade man därför den greenfee ens hemmaklubb hade.
Om det funnits brevlådeklubbar då kanske de hade fått betala motsvarande Bro Hofs greenfee.
Åhus västra är i mitt tycke en av sveriges bästa banor så den kan man betala 700 spänn eller vad nu ordinarie greenfee är. Om personerna du pratar om är för snåla för det vet jag inte men vill man ha ner folk som är snåla? Banan är fullbokad ändå.
Jag kan absolut tänka mig att dela på kompisens greenfee nån gång om jag själv har möjlighet att spela gratis. Till och med på hemmaklubben där jag ju egentligen “betalar för varje runda”.
Och ännu mer om jag eventuellt har nåt presentkort eller annan möjlighet att spela gratis eller med rabatt.
Tycker dock “makten” ligger på givarens sida. Man kan inte kräva att få halva betalt. Men skall inte hänga ut nån för det, det viktiga va ändå att vi hade roligt.
Kanske dags att anlita Nordpool och ha auktion på greenfee för varje bana och timme ?
Högsta budet sätter priset för greenfee för just den timmen och banan
Det handlar inte om det.
När man bjuder eller erbjuder någon något… så är det fine.
Jag bjuder på mycket och vill helst ligga plus på det. Min första och största nono är när någon tycker/begär att jag ska bjuda utan några andra skäl än att de själva ska slippa betala.
Vibynäs kallfors 10000kr per säsong.
Södra helg 1000kr
Norra och kallfors typ 800kr
Ganska fort intjänade pengar om.man vill.
OCH man kan avbryta ronden när man vill.
Tråkigt
Less
Ont
Förklara istället så att man fattar då istället för att uttrycka dig som en jävla gubbe, eller kan du inte förklara bättre ska du nog inte svara öht.
Exakt detta skriver du:
Det kostar ca. 7000:- att vara medlem på en bana i SE.
Med strax under tusenlappen för ett snikmedlemskap och rabattkort så landar man på runt 20 ronder innan det blir värt att byta upp sig till fullvärdig medlem.
Läs då mitt svar där jag tom resonerar kring din kallkyl på två alternativ. Om du tror att det skulle vara många som åker runt och lirar 20 rundor, SAMTLIGA på rabattkort, då misstar du dig gruvligt, det kan jag garantera.