Citat från webben:
“El-bilar kan parkera på markerade platser för el-bil till ordinarie besökssavgift. Gäller endast fordon med pågående laddning. Ingen extra avgift tas ut för laddning. Det är inte tillåtet för “vanliga” bilar att parkera på plats avsedd för el-bil.”
Kan vara så dock innebär det inte att man ändå nyttjar platsen efter som det gynnar en.
Utgångspunkt etisk egoism/rationell egoism.
Typ beslut som gynnar en är även moral.
”Men vad man också kan utläsa av texten i Trafikförordningen är att det inte är tvunget att bilen laddas med den står parkerad. Om det inte är ett så att det finns en lokal trafikföreskrift som säger det. En lokal föreskrift kan respektive kommun besluta om.”
Återigen, man stödjer alltså sig med trafikförordningen som grund för att ens kunna skylta upp sin parkeringsplats.
En del av moralen är solklar. Har man inte sett om sitt hus i sin iver att tjäna pengar, så får man stå sitt kast.
Jag fattar ärligt talat inte vad du menar. Du stör dig på att de alls finns? Och att de därför nästan bör användas fel eftersom det finns stöd i lagen därtill?
Svårt med nyanser ibland.
Jag tycker självklart att det är bra med laddplatser men det har blivit lite hysteri med antalet. Många vill tjäna pengar på dem och konsumenten som som behöver parkera sin bil, och inte kan nyttja dem (fossilbil) puttas längre bort på parkeringen dvs. om det finns någon plats öht.
Hur ofta ser man inte tomma laddplatser?
Här nere är det säkert mer än hälften som alltid gapar tomma.
Vad är det då för fel med att faktiskt följa lagen?
Hur kan det vara moraliskt felaktigt?
Btw.
Jag förstår din poäng ur ditt perspektiv. Jag håller väl kanske med lite… men jag håller nog mer på att tvåla till företagen som sätter upp laddarna.
Hmmm.
Bottenlänkgaffel, enkelskiva fram (bromsen bak är bara för att styra upp, den bromsar eg inte).
Jag sällar mig till ägarens åsikt: inte så mkt till broms.
Var länge sen jag hade så fin bil. Tyvärr verkar det ändå inte spela någon roll. Parkerade bilar drar åt sig andra bilar. Är som en naturlag. Tror att en del tycker att det är enklare att parkera om det finns en referens.