Bil- och MC-tråden

… beställde jag ny bil.

Är den du beställde igår redan kaputt?
Måste ha varit dålig kvalitet. :rofl:

1 gillning

Ville matcha min anställdes…

Men nu blev det väl ändå en Countryman JCW?

Nej. Men den går nästan in i dom här.

Jaha. En ny jobbarbil till dig också.

En Kia EV9 vore nog schysst att ha, för mig, men priset gör den ju ganska olämplig.

Kvalitén på KIA gör den ännu mer olämplig.

Va säger du för nåt? Alla som inte har råd med cool bil tycker ju dom är jättebra :wink:

Nå, jag skall nöta ut nuvarande bil först. Det hinner hända mkt innan dess.

Han är bara grinig…

Statistiken säger något annat, åtminstone besiktningsstatistiken

Toyota har under många år erbjudit mycket fördelaktig service precis före besiktningstillfällena för sina kunder. Kanske precis alla bilmärken gör, jag vet inte. Men lögner, jävla lögner och statistik eller hur det var.

Personligen skall en bil mer än bara hålla. Någon form av charm måste det finnas.

2 gillningar

Charm vet jag inte, men karaktär bör den ha. Själlösa bilar man glömmer var man parkerat som exempel. Eller inte känner igen…

På de första 3 månaderna hade jag fler (oplanerade) verkstadsbesök med KIA:n än på 15 år med volvo… Det ena felet som “lagades” återkom efter drygt en månad igen.

Kia ägare är dock ofta som Tesla ägare, kan aldrig erkänna att det finns fel på bilen.

1 gillning

Återkommande fel tyder ju mer på dålig verkstad.

När samma sak går sönder två gånger trots att delen byts ut tyder det bara på kass kvalité.

Alt monterings fel.

Ändå byter du vevstak hela tiden utan ökad kvalité :wink:

Det är inte bara Kia som har problem…

  • Audi 100 2.3: Rullade utan minsta problem i 10 år.
  • SAAB 9-5 2.3: Oljecludge - bilfirmans fel pga oservice innan jag köpte. De betalade.
  • SAAB 9-5 2.0: Turbohaveri.
  • BMW 520d med N47: Turboras, med senare motorhaveri som sidoeffekt. Bilen sjönk 50 kkr i värde direkt.
  • BMW 320d GT med B47: Nuvarande bil. So far, so good. Vi får se vad omdömet är när den närmar sig 20 kmil om några år.

Hur var serviceintervallen på 520:in?