Tryffelmayo till pommes.
Ankbröst är riktigt gott, dessutom lätt att få bra snits på hemma.
Mmm. Purén på sotad fänkål var grejen. Mycket bra.
I brist på maränger tager man strösocker, äggvita och ättiksprit. Vispar till styva toppar, vänder i florsocker och kör i ugnen på 100 grader.
Blev helt perfekta, luftiga, krispiga på utsidan och sega inuti.
Heinz eller Felix ?
Heinz. Håller normalt med @Batigolf om att chilisås är bäst men .. har ingen hemma.
Konstigt nog är makaroner och ketchup kung för mej medan spaghetti inte alls funkar med ketchup,
Spaghetti blir nuförtiden mest jakten på den perfekta carbonaran
De gör bra grejer!
Skall bli någon slags currystekt tärnad kyckling i pitabröd med lite grönsaker, fetaost och tzaziki. Kunde inte stå längre och fundera i butiken utan att dom tror man snattar.
Tvärtomdagen.
Gofika på Duvanders i Åhus till lunch och så fish tacos i Kiviks Hamn till eftermiddagsfika.
Fick en bild från påskfesten i fredags. Mitt ägg vann äggrullningen så det är frågan om Titleist nu även är the #1 egg … ![]()
Edit för den som ser dåligt.
titt lajst














