Allt om matlagning och dess utrustning

Tryffelmayo till pommes.

1 gillning



Crudo var riktigt bra men and/ankbröstet (and/vilt, anka/tam) var en höjdare :ok_hand:

Ankbröst är riktigt gott, dessutom lätt att få bra snits på hemma.

1 gillning

Mmm. Purén på sotad fänkål var grejen. Mycket bra.

1 gillning


I brist på maränger tager man strösocker, äggvita och ättiksprit. Vispar till styva toppar, vänder i florsocker och kör i ugnen på 100 grader.

2 gillningar

Blev helt perfekta, luftiga, krispiga på utsidan och sega inuti.

Have at it

3 gillningar

Heinz eller Felix ?

1 gillning

Heinz. Håller normalt med @Batigolf om att chilisås är bäst men .. har ingen hemma.

Konstigt nog är makaroner och ketchup kung för mej medan spaghetti inte alls funkar med ketchup,

Spaghetti blir nuförtiden mest jakten på den perfekta carbonaran

Blivit en favorit.

2 gillningar

De gör bra grejer!

Enkel påsk middag Lamm, råstekt pära löjromstoast till förätt, äggost till efterrätt med gybar

2 gillningar

Pavlova med yuzuglass och Crème Royal.
Tokajer i glaset.
:face_savoring_food:

2 gillningar

Skall bli någon slags currystekt tärnad kyckling i pitabröd med lite grönsaker, fetaost och tzaziki. Kunde inte stå längre och fundera i butiken utan att dom tror man snattar.

1 gillning

Tvärtomdagen.

Gofika på Duvanders i Åhus till lunch och så fish tacos i Kiviks Hamn till eftermiddagsfika.

2 gillningar

liten brunch idag

5 gillningar

4 gillningar

Fick en bild från påskfesten i fredags. Mitt ägg vann äggrullningen så det är frågan om Titleist nu även är the #1 egg … :slight_smile:

Edit för den som ser dåligt.

2 gillningar

titt lajst