FÖR HELVETE!
Det kan man väl inte ha???
(eller… kan man det?)
Mäh. Ketchup precis som med annat. Passar till vissa saker (dvs makaroner och korv). Passar inte till något annat.
Brorsan då vi var små… Fiskbullar med ketchup.
Rätter med pommes är lite borderline. Doppa strips i ketchup är fint, men om det är en köttbit känns det lite fel.
Ketchup nej. Heinz Chilisås JA!
BÅDA!
Den stora frågan är : Felix eller Heinz på falukorv och makaroner?
Och - vilken senap på falukorven?
Heinz, såklart, och jonnys sötstarka
Är inte så övertygad om det. Är lite periodare där, särskilt de gammaldags blir lätt lite överkryddade med Heinz. Men - oftare Heinz än Felix.
Senap - Slott skånska grovkorniga.
Absolut inte senap till makaroner.
Heinz ketchup.
Senap i olika varianter. Auran tosi tulinen, grov/stark, … beroende av vad man äter till senapen.
Dömt att misslyckas med att få något klart svar på den. Felix har man i blodet och även om det kvittar vilken ketchup man inmundigar så säger det en del ber. på vilken man köper hem. Vissa ”tycker” att den ena smakar bättre än den andra men det är lika fjantigt som när fina viner ska bedömas. Bra ketchup smakar måhända olika men inte bättre eller sämre.
Egon
Jag är inte helt förtjust i det söta i ketchup. Min favorit var Heinz Mexican Ketchup. Tyvärr borta sedan länge. Jag har experimenterat med att tillsätta diverse chili till ketchup men det blir inte samma.
För tillfället skippar vi amerikanska produkter, där det är rimligt, så Heinz är inte aktuellt just nu trots att det är den jag tycker bäst om, de få tillfällena jag vill ha ketchup.
Ett avbräck från veckodagarnas sedvanliga matlagning. Restaurang Atmosfär i Malmö har återigen entrecôte på menyn.
Blev extra bea?
Ingen bea alls. Salsa verde. Malmös bästa köttrestaurang, tycker vi. De har ett omnämnande i guiden.
Har ätit där två ggr vill jag minnas, men det är rätt många år sedan nu.
Bra ställe.
Ett av våra stamställen i stan, bra läge, bra miljö, bra mat, bra vin, bra öl och inte minst bra service. Och de är med i Dining by Amex programmet.
Det gula ser mer ut som bea än nåt grönt. Smör?

