Allt om matlagning och dess utrustning

Korven har två ändar

ok, “Äta den otillagad”.

1 gillning

Vad var fel och vad skall man säga? MVH forumets största dyslektiker

Förmodligen att falukorven inte är rå utan kokt(eller rökt?)

1 gillning

Det borde väl vara applicerbart på många korvar?

1 gillning

Senast diskuterat i april. Dom som hävdar att man inte säger rå falukorv hade lika fel då som nu.

Dags för en falukorvstråd?

:wink:

2 gillningar

Haha, kulturfilm :rofl:

Man säger “rå falukorv” men eftersom det var @Old-T som skrev så, så kunde jag inte låta bli en liten Messerwisser. :wink:
Och ja, jag kom ihåg snacket från april. Det snacket var en av anledningarna till min Messerwisserkäftighet.

1 gillning

Det är applicerbart på de flesta korvar, men inte på alla korvar.

1 gillning

Den där måste jag lyssna på!

Parentes: Det är preskriberat sedan länge… En god vän till mig bokade biljetter på finlandsfärja för något 25-30-tal personer ur “xxx kyrkokör”. Det var en muckarskiva…

jag tror den korrekta termen är Messerschmitter :smiley:

2 gillningar

Nu har jag lyssnat på programmet/podden: “När Fäbodjäntan kom till Skattungbyn”. Det blev ett par garv…

Nu fattas bara att titta på filmen. Eller inte…

Du får läsa boken… :wink:

Nää… Jag tittar nog bara på bilderna :wink:

1 gillning

Enkel fredagmiddag idag.
En burk Osso Buco, från frysen. Åsså röra ihop en Risotto Milanese, till det.
Ev ett :wine_glass: också.

1 gillning

Besserwizzer, kallade han sig.

2 gillningar

Nu skall det grillas korv till lunch

1 gillning


Lite älg. Lite annat. → Biff Bourgogne

5 gillningar