Levererade lite fjäsk till frugan.
Baguettebitar som vi doppade i olivolja, Zetas Novello, med lite salt. Till det lite Pata Negra och Manchego.
En god Cobb salad med hemgjord 1000 Island (på hemgjord majonnäs) till huvudrätt.
Avslutade med knäcksmulpaj med äpple och hallon ackompanjerad av vaniljglass och vaniljsås till dessert.
1 gillning
Då får du spela golf i morgon igen då… 
Nix. Hela helgen går åt till att smälla av ett gäng 9mm. Praktiska delen av IPSC-utbildningen.
Rulladerna såg smaskiga ut.
Ren och??
Hur gör du så alla har både
Marsipan och choklad
Blir 2 med choklad, en med bara marsipan. Men det gör inte så mycket då de är frysta. Klägget i mitten är det som blir dominerande.
Fast nu var det ett tag sen. Beställer såna där chokladhavreflarn i röd plastbytta av ungar som är ute för sin klassresa eller nåt. Ungar som får häcken ur och går runt och knackar dörr skall premieras.
1 gillning
Och Crème fraîche. Och pepparrotsvisp.
1 gillning
Gjorde fusk-kajmak så nu vet vi att just det behöver vi inte göra någon mer gång.
Är det pepparrot i rullarna?
Ja. Pepparrotsvisp o crème fraîche.
2 gillningar
Idag: Våfflor med hjortronsylt och vispgrädde.
3 gillningar
Gick bättre andra gången. 
Moddade lite Myllymäkis recept havskräftor.
Funderar på om jag kan vara den nu levande människa som ätit mest messmör.
Kan tipsa om att göra oxfilen (och en hel del annat också) i Sous Vide. Närmare perfekt än så kommer man inte, tycker jag. I går en halv oxfilé i Sous Vide, 58.5 grader i ungefär 2h30m. Låta den vila på bänken och gå ned några grader, sedan skära upp bitarna och bränna lite yta i stekpannan.
Skulle säga att jag tröttnat lite på den lite degiga konsistensen man får av sous vide. Eller så gör jag nåt fel…