Får mig att tänka på detta:
“Årets matlåda härmed korad. ”Pizza, lite strips och makaroner. Tomater och några ärtor”. Allt i en enkel plastpåse.
Min kollega Sanna är underbar om sin skapelse:
”Det ska ju ändå bara ner i magen”.”
Får mig att tänka på detta:
“Årets matlåda härmed korad. ”Pizza, lite strips och makaroner. Tomater och några ärtor”. Allt i en enkel plastpåse.
Min kollega Sanna är underbar om sin skapelse:
”Det ska ju ändå bara ner i magen”.”
Lunch idag: Korv och makaroner.
Uppvärmda rester från i går. Jokkmokkskorv (falukorv). En liten aning Heinz tomatketchup. Enkelt, snabbt, gott. Tio minuter totalt, inkl en kort paus.
Borde varit “det ska ändå bara ned i sophinken”.
Blev sugen så jag stuvar lite idealmakaroner (kokar i mjölk) och grillar en korv (och ett paket bacon) i ugnen. Gott, nyttigt och enkelt.
Är det ok om vi begränsar oss till: Gott och enkelt?
Det finns en Facebookgrupp som heter ”Sunkiga hak i Sverige”. Man lyfter på ögonbrynen ibland när man kollar på bilderna. Mest humor var det när en av pizzeriorna i Bålsta kom med på bild. Grejen var att jag just handlat där . Kanske lite orättvis utnämning kan man tycka, även om mysfaktorn är absolut noll.
Lyx
Riktigt gott. Lite blomkål och sugar snaps till det, följt av en stor kopp te med ett par rutor Lindt Intense Mint. Så gick man inte ned nåt idag heller.
Den ser ut att vara i det bättre skiktet
Kör du vanliga Idealmakaroner eller Gammaldags som ska koka i typ en halvtimme?
Jag brukar “fulstuva” vanliga Ideal. Koka i vatten, rör i en klick smör, en sked mjöl och vispa ut med mjölk
Lite muskot
Nope. Svartpeppar. Muskot gillas inte här.
Alltid muskot
Gammeldags och koka i mjölk är det enda riktiga. Annars får man inte den där riktiga överkokta känslan.
Hade en kollega från Rom för länge sen. Han grimaserade när det var stuvade makaroner i matsalen. Hävdade att det var oätligt.
Endast gammaldags makaroner göre sig besvär. Och svartpeppar. Inte nån jämrans muskot.
Vanliga ideal. Jag kommer aldrig på att jag ska äta förrän jag är vrålhungrig. Undviker att stuva med mjöl för magens skull.
Hur luktar din matlåda?
På vårt jobb får man bara äta fisk i köket. Annan mat är oftast ok att käka vid datorn.
I morgon, Ćevapčići. Med pommes, Ajvar, lök.
Kanske med Kajmak också, om jag ids.