Alexander Isak

Jag driver en tes i ett ämne jag är gravt intresserad av. Ser inget problem att göra det i nåt så trivialt som fotboll.

En tes som går ut på att en svensk spelare hamnat i en något för stor kostym kan knappast kallas häxjakt

Det handlar om att jag vill bevisa att jag förstår fotboll

Blir han ordinarie och öser in mål så hade jag fel. Det är inte värre än så

Ett litet tips på vägen.

Om du ger fan i ett ämne är det helt okej att låta bli att kommentera.

Det var uppenbart och jag ville skriva det, som måhända ingen annan vågar. Dvs.. att det ser illa ut.
Din antagonist i ämnet har redan dragit rasistkortet och, som vi andra vet, så finns det inget att hämta där.
Det går inte att vinna allt även om man har rätt. Segerns sötma .. o allt det där.

Sen.. Du får väldigt gärna vara så där gulligt snarstucken när det petas på dig. Det ger karaktär i jag petar gärna :wink:… men nu gjorde jag inte det. Du kanske ska vänta någon minut med att svara nästa gång innan du tar för givet att Egon bara bråkar igen. :wink:

Egon

Inte första och inte sista svensk som haussats upp ordentligt här och sen hamnat på avbytarbänk i nåt storlag. Konstigare än så?

Nej, inte alls konstigare än så.

Som LFC fan och ett fan av Isak är jag inte ens orolig.

Han kom efter en stormig höst in i truppen, och det tar lite tid, att först komma ikapp träningsmässigt, och sen in i spelet.
Ekitike är redan inne och är stekhet. Nu med en hård liga och många matcher kommer vi snart att se Isak och det kommer att bytas friskt i truppen, och jag tror att vi kommer att kunna summera honom som en bra striker under flera år.
Slot har skapat en trupp med många karaktärsspelare, och Gravenberch som man nu hyllar var inte alls såhär bra förra året. Slot har en utvecklingsplan, och jag tror att vi kommer att vara en faktor i europafotbollen under de närmaste åren.
Vi vann ligan med mer eller mindre samma lag som året innan.

Nu har han gjort mål för Liverpool.
Kan vi stänga tråden då?

1 gillning

Nope. Det var i den minst ”värda” cupen.

Vi stänger tråden när han lägger skorna på hyllan. Detta kan bli en skoj tråd. Hoppas på en :goat: i rubriken om ett par tre år.

Den där Ekitike som ju är lagkamrat med Isak verkar ju inte ha alla hästar i stallet. Att slita av sig tröjan och bli utvisad är ju otroligt dåligt.

Vore jag tränare skulle han få 4 veckors straff med daglig hård intervallträning och inte få träna med laget och ingen lön.

3 gillningar

Det kanske lossnar framöver.

Hur gick det för Isak igår? Jag såg bara första halvlek, och då satt han på bänken.

Han kom in och hade ett par fina sekvenser, men LFC var i stort ganska dåliga igår, och då blir det svårt även för Isak.
Men sämst av alla var ju domaren… En svag straff som Galatasaray vinner på, och en blåst straff för LFC, lika svagt blåst som VAR korrekt efter en koll dömde bort.

Straffen Gala fick var helt klar enligt regelboken. Även om spelaren överdramatiserade fallet.

Ja det kan man ju tycka, tills man ser reprisen, då blir det ju löjeveckande… Ingen direkt kontakt öht, det är en hand som nuddar spelaren som kastar sig som om hela kroppen gått av.
Men visst, är det nivån man ska hålla…

Det var ett ANTAL situationer där experterna säger att det inte ens varit en diskussion om frispark öht i PL. Tyvärr är det dit man tagit fotbollen, fuska och vinn, filma och förstärk, det är positivt.

Jag vill inte heller att det ska vara straff för sånt.

Men nu är ju en arm mot halsen det. Oavsett vad du och jag tycker.

VAR-teamet protesterade ju inte heller.

Ska man nu ha VAR bör man nyttja den hela vägen, inte bara där det kan vara bekvämt.

Den handen mot halsen KAN INTE påverka den spelaren i en sådan omfattning för den reaktionen. Hade han inte kastat sig som att han blev skjuten hade han ju haft bollen vid fötterna några meter från mål.

Jag skiter högaktningsfullt i vad VAR teamet säger, de visar sin inkompetens vecka efter vecka i alla toppligor runt om i europa så det argumentet att VAR teamet inte protesterade flyger inte.
De går ju in och dömer stup i kvarten på saker som hela fotbollseuropa kan se är rena fel.
The worst VAR decision from every year | part 1

1 gillning

Upprepar. Jag vill inte att det där ska vara straff. Men det är det.

Så tolkas reglerna.

Samma med hands. Det ser för jävligt ut när spelare försvarar med händerna bakom ryggen. Men de måste med dagens tolkning av hands.

1 gillning

Handsregeln är för att använda gammal hederlig bonnsvenska “cp”.

1 gillning

Han fick bättre betyg än de flesta andra i Liverpool