Alexander Isak

Släpp sargen lite. Du behöver inte avgöra allt på en enda grej utan du behöver se helheten. Det är varken moral eller antal kassar som avgör om man erkänns som en stor spelare. Henry, Ronaldinho och inte minst Zlatan väger nog liiite mer än ditt namn.

Egon

Du borde ju veta hur stor sport fotboll är. Nu var det där en tv-spels ranking bara men även om vi leker med tanken på att den stämmer så är det ju bevis för att han är en stjärna snarare än motsatsen.

Det är exakt det jag menar, man kan vara en världsstjärna i världens största sport utan att vara top 5 eller top 10 för den delen.

Jag tänker väl att faktiska framgångar i stora ligor är värda mer än fina ord på ålderns höst.

Då tycker vi olika. I alla fall om vi bedömer status på rent sportsliga grunder.

Ok, hur många världsstjärnor spelar det alltså i PL, ett par stycken om jag tolkar det rätt?

Skulle säga att det finns tio världsstjärnor totalt. Messi och Ronaldo inräknade.

Messi och Ronaldo är inte längre världsstjärnor.

Jag tycker jag känner igen den här diskussionen från annan diskussion kring annan idrottsgren, elit, världsstjärna,….

Vattenmannen får gärna ha en annan uppfattning än oss andra, det är OK.

1 gillning

Oj, ja det är vi inte överrens om.
Jag tycker att det finns inte sällan fler än 1 världsstjärna i flertal PL lag.
Hur definierar du världsstjärna?

Då finns det bara en världsstjärna i golf och det är Tiger.

1 gillning

I mina ögon har de lagt av. MLS och Saudi-ligan är mer uppvisningsspel än tävlingsspel. Ja, lite som LIV.

Ronaldo är tongivande i ett av Europas bästa landslag.

Livspelarna är tongivande i Ryder Cup

Petad direkt. Sa ju det!

Jag tror att han är småskadad/inte up to full speed.

1 gillning

Han gjorde tydligen så Liverpool ledde med 2-0 ikväll sen gick han ut och vilade.

Joråsåatt

Är det betygen du tänker på så fick han ju knappast något att jobba med. Och då ändå snarlika betyg som spelare som var BETYDLIGT mer med i matchen.

Man får en olustig känsla av dina inlägg. Vad är orsaken till denna häxjakt?
Om du försöker bevisa något, enkom av egen vinning, så bör du kanske bli uppmärksammad på hur det ser ut.
Din person, härinne och i journalismens oberoende anda, växer inte.

Egon (som ger fullständigt fan i fotboll och de extremister denna idrott skapar).