Isak är mindre känd än vi tror. Man gör liksom inte internationellt avtryck för att man öser in mål i Newcastle.
Nu är han ju känd. ![]()
Bryan Mbeumo och Chris Wood gjorde 20 mål vardera förra säsongen också. Jag har ingen aning om vilka de är.
Finns säkert liknande killar i de andra stora ligorna också (även om EPL nu dessvärre tycks vara fotbollens absoluta mittpunkt).
Tyvärr luktar det bara avundsjuka. Hade han kommit från Hammarby istället för AIK hade du varit lyrisk. Men man vill ju inte ge AIK nån cred inte…
Så trött åsikt. På riktigt.
Snubben har på 9 år gjort en riktigt bra säsong. Den i fjol.
Han ratades av Borussia Dortmund som köpte honom på chans när han var tonåring.
Gyökeres är från BP och inbiten gnagare. Borde jag inte isåfall tycka lika om honom?
Dissar jag Ayari som är toppklass i Brighton?
Visst, jag ifrågasätter Saletros landslagsplats. Men tycker inte att Besara borde få den.
Isak är okänd. Larvigt att säga nåt annat. Han är inte reklamfigur för nåt stort varumärke. Spelar i ett tämligen uselt landslag som missat flera raka mästerskap.
Nu blir han förstås mer uppmärksammad efter att Liverpool köper till överpris och att det föregåtts av offentligt bråk.
Vad ska jag vara lyrisk över?
Övergångssumman? 20+ mål för Newcastle?
Nåt annat minnesvärt finns i alla fall inte hittills i hans karriär.
Att du inte vet vilka de två är bekräftar ju det jag säger. Att folk inte har koll på lirare som inte är superstjärnor.
Vad ska jag vara lyrisk över?
Du har väl sett honom spela? Snabb och mjuk som en katt. Fokuserad och effektiv framför mål.
Jag tycker han har helt unika förmågor. Finns ingen anfallare som liknar honom.
Du är helt klart gubbsur för att han är från AIK och för att du hänger upp dig på pengarna…
Att du inte vet vilka de två är bekräftar ju det jag säger. Att folk inte har koll på lirare som inte är superstjärnor.
Ja absolut. Man kan inte ha koll på allt och alla. Har aldrig sagt emot det.
Frågan är hur mycket koll du hade på Wirtz, Sesko, Ekitike och alla andra som blivit aktuella under det här transferfönstret? Jag hade det inte.
Visst har man kanske hört Wirtz namn men hur många matcher med Leverkusen och Tyskland har du sett med honom?
I och med den här övergången så är faktiskt Isak upphöjd till superstjärna vare sig du gillar det eller inte. Det är ju ofta i samband med en stor transfer som stjärnstatusen liksom cementeras.
Snubben har på 9 år gjort en riktigt bra säsong. Den i fjol.
Du är ju helt obegriplig nu.
13 mål på 16 matcher som 19 åring i ett mittenlag är strålande, även om det är i Eredivisie.
17 mål på 34 matcher i La Liga som 21-åring för ett likaledes mittengäng är också bra. De 2,5 säsongerna i Newcastle har varit toppklass från start. 54 mål på 86 matcher är riktigt bra.
I Liverpool kan han mycket väl snitta över ett mål per match.
Sluta tillskriv andra människor egenskaper. Jag vet jävligt väl vad jag tycker och varför
Du tror inte att han redan hade spelat i ett bättre lag om han nu varit så jävla bra hela karriären?
Haaland är ett år yngre. Mbappé är ett år äldre.
Du tror inte att han redan hade spelat i ett bättre lag om han nu varit så jävla bra hela karriären?
Haaland är ett år yngre. Mbappé är ett år äldre.
Såg det till Salah… Alla blir inte teenage sensations. Och en del som slår igenom tidigt brinner ut snabbt. T ex Rooney och Owen.
Sluta tillskriv andra människor egenskaper. Jag vet jävligt väl vad jag tycker och varför
Ja varför är du så avogt inställd då? Jag begriper det inte så därför spekulerar jag. ![]()
Ska man vara sån så tycker jag Kulusevski och Bergvall är överskattade. Även Ayari.
Hugo Larsson och Isak Hien är däremot underskattade. Gudmundsson också.
Fråga istället. Och du spekulerade inte. Du slog fast.
Tycker också Bergvall är överskattad. Men han är iofs bara 19 bast.
Fråga istället. Och du spekulerade inte. Du slog fast.
Fast frågar man så säger du att det inte är så. Det känns verkligen som att du har nåt personligt mot Isak.
Tycker också Bergvall är överskattad. Men han är iofs bara 19 bast.
Han kan bli bra. Men just nu är han en medelmåtta i ett medelmåttigt lag. Fast han är en ung medelmåtta. Det kan betyda att han blir bättre sen men det är ingen naturlag. Vissa peakar som 19-åringar.
Kulusevski har ju faktiskt spelat i “mitt” Parma men jag tycker att han är lite begränsad. Bra spelare, absolut. Men världsklass? Nope. Kommer nog aldrig ta sig längre än till Tottenham.
Men ingen hävdar att Kulusevski är världsklass. Däremot en av Sveriges bästa spelare.
När det gäller Salah var han alltså 25, lika gammal som Isak, när han gjorde sin första demonsäsong i Liverpool.
Hade nog ansetts som bästa forward i världen om det inte varit för Messi och Ronaldo.
Salah var alltså världsklass vid 25. Isak kan kanske bli det (jag tror det inte) men är redan 25 (om några veckor).
När det gäller Salah var han alltså 25, lika gammal som Isak, när han gjorde sin första demonsäsong i Liverpool.
Hade nog ansetts som bästa forward i världen om det inte varit för Messi och Ronaldo.
Salah var alltså världsklass vid 25. Isak kan kanske bli det (jag tror det inte) men är redan 25 (om några veckor).
Njae. Salah fyllde 25 innan han kom till Liverpool. Han är ju bra men jag tycker nog att han är lite överskattad trots allt. Det är lättare att prestera i ett fungerande lag. Det ser man på alla som lämnar United och helt plötsligt spelar bra igen.
Messi och Ronaldo hade inte heller presterat lika bra i en annan omgivning. Hur många mål hade de gjort för Newcastle t ex?
Isak fyller snart 26. Det är ju därför det var så viktigt att komma till Liverpool nu i sommar. Ett år till i Newcastle och han hade aldrig nått den yppersta eliten. Samma för Gyökeres. Topplagen köper allt yngre spelare. Det är trenden.
Älskar ju annars spelare som peakade sent. Dario Hübner, Oliver Bierhoff…
Alltså jag pallar inte. Salah VAR 25 under sin första succésäsong i Liverpool. Isak är 25 och fyller 26 om tre veckor.