Alexander Isak

Salah är född i juni 1992. Han kom till Liverpool inför säsongen 17/18. Alltså 25 år fyllda. Vad nu det spelar för roll.

Skall vi sluta tjaffsa om Isak eller skall jag skapa en ny tråd till er som folk kan mute:a?

Han var yngre än Isak. Det spelar roll eftersom Isak inte är en ung talang.

Nej han är en färdig superstjärna. :wink: Tredje dyraste genom tiderna.

Men visst, Liverpool borde väl ha frågat dig innan de köpte. Deras scouter och sportchef är uppenbarligen imbecilla..

Här är listan över spelare som är nominerade till utmärkelsen Ballon d’Or eller Golden Ball 2025. Det finaste indviduella pris en fotbollsspelare kan få.

Ger den dig nån ingivelse?

Du har verkligen nåt personligt mot Isak. Är det för att han är svart? Att han är AIK:are? Att han bråkade sig bort från Newcastle? Att han tjänar mycket pengar? Att han kostade mycket pengar?

Jag har inte ett jävla skit mot Isak. Och att du antyder att det skulle ha med hudfärg att göra får mig att ärligt skriva

DRA DU ÅT H-E!

Sorry, men så skriver man fan bara inte.

Isak är en OK spelare, men ingen stjärna.

Hörde att han inte ens platsade i sveriges landslag mot slovenien, trots att vi inte lyckades vinna. Kanske nåt för hammarby tff?

1 gillning

Borde man inte använda någon rankinglista för att avgöra om Isak är bra, t.ex ESPNs lista. Där är Isak rankad 6:a bland centerforwards.

Visst, inte Beckham eller Mbappé klass såklart, men om vi håller oss till fotbollsintressserade är han nog tämligen känd efter förra säsongen.
Och ingen blilr väl direkt känd efter sveriges landslagsframträdanden, bortsett möjligen några ur VM-94 truppen.

Jo, efter förra säsongen är han faktiskt det, oavsett du vill det eller inte, det får du bara acceptera.
Jag tror och hoppas ännu mer att det kommer att bli en dundersuccé i LFC tillsammans med de övriga spelarna, att han blir kvar länge och cementerar sig likt Salah hos “the reds”

Kom igen för faan, vad är det för nivå?

23:a är ju också en placering för en stjärna.

Ja det är väl helt ok med tanke på att han kommer från ett litet land, spelat för mindre klubbar och aldrig spelat Champions League (?).

Jag vet att du menar att skriva ner honom men fotboll är en gigantisk sport med massor av stjärnor.

Ps. Att hamna på plats 23 betyder faktiskt att han är den störste stjärnan vi fått fram i Sverige i modern tid efter Zlatan. Ungefär där jag tycker att han hör hemma. Han är inte bland de absolut bästa i världen än. Men ge honom 1-2 lyckade säsonger i Liverpool med några vunna titlar så är han där.

Nu har jag sett honom spela iaf.

Han var bäste svensk iaf. Fanns några fina aktioner. Men jag gillar inte hur han struttar runt efter slutsignalen helt obrydd.

Men snälla nån, det kolla listan, idel storstjärnor, ur en TV spelsranking…

Hur stor stjärna utomlands måste en svensk fotbollsspelare vara för att vara en stjärna i Sverige?
‘Det ska f-n vara profet i sitt eget land’…
Zlatan var ju oxå totalt överskattad trots att han var uppskattad utomlands

Jag ser också vissa likheter faktiskt.

Apropå Zlatan…

Det här är gåshud. Blir inte sämre av att det är min barndoms hjälte Maldini som ansvarar för överlämning av presenter osv. Det enda som är lite störigt är speakern och maskoten…

Finns ingen annan svensk som fått en liknande avtackning. Eller fick VNL det i United? :smiley:

Zlatan lyckades utomlands, i en tid då vårt landslag presterade sådär. Jag tror int att man förstår hur stor han var i italien primärt. Vann väl skytteligan i hur många lag?