Alexander Isak

Jag trodde i min enfald att fotboll är en lagsport.

Det är erbarmligt hur dåligt vi har inlett säsongen, om man jämför med hur vi inlett den.
Det är ett resultat av många nya spelare, det är iallafall jag övertygad om. Det kommer spelare från många håll som ska kitta ihop sig, och det tar lite tid. Men jag hade varit mer nervös om vi låg på 15:e plats än på 2:a med samma förutsättningar.
Sen har vi missat en position i värvningscirkusen, vi borde ha tittat på en mittback av klass, men det öppna väl nåt fönster snart igen.

Kommer vi igång med spelet och spelarna börjar kugga i, dåååå.

Men hur många matcher avgörs inte på övertid, det är ju galet :open_mouth:

Danskens fel att det gick h-te igår ?
Inte enligt det här inlägget på X som tycker det var Isak som schabblade bort Sverige :grin:

Ojoj dags för jordnötter och bira

Hade det varit Zlatan skulle han ha fintat passning till junioren och dunkat upp den i första krysset.

Varför slå en passning till en junior?

Dåligt självförtroende kanske ? :worried:

:rofl:

Lågt.

Egon

Inte lägre än hans (och övrigas) betyg.

Han fortsätter övertyga - den blågule landslagsspelaren

Finns “Öppet köp” i Premier League ?
I så fall är han kanske snart tbx i Newcastle…

1 gillning

Förresten…Arsenal verkar inte så glada i Györkies som de köpt för 650 miljoner…
image

Nä hans start, llliksom hela LFC har ju varit…. sådär at best. Men det kommer att bli bra, det är jag övertygad om.

Med tanke på tålamodet hos PL-klubbarna tror jag även en LFC-supporter bör vara skeptisk.

Verkligen inte, för hela laget underpresterar utom ett fåtal spelare. Vi har ett stort antal nya spelare som ska ihop.

Succén fortsätter!

Hörde ni ljungberg igår?

Han gjorde ett antal jmf med stjärnor som bytt lag och inte gjort omedelbar succé, att det inte sällan tar lite tid.
Namn som nämndes var Mbappé och Modric, och de får man väl ändå säga har lyckats “ganska” bra efter en första inledande tveksam start…

Jag tror att han byttes av en ren säkerhetsåtgärd för att inte förvärra något. Salah som kom in gjorde inte heller han något mål, och då sattes han i betydligt fler chanser.

Att nämna Mbappé och Modric i samma andetag som Isak är som att nämna mitt golfspel som aktuellt för åtminstone Europatouren…

Salah har inte så mkt att bevisa…och kom in vid 5-1.

1 gillning

Rätt dålig jmf faktiskt… Men tendensen och vad Ljungberg, som väl ändå får anses vara rätt insatt i elitfotboll, påtalade är att det inte alltid blir succé från dag 1, det kan ta lite tid, men blir bra ändå, och i det perspektivet tror jag att han har mer rätt än fel.

Ett bättre ex. Mjällby och Hammarby i samma mening. :rofl:

To soon?

Egon

1 gillning