Det är nog bara de som hängt med Calle som vet vad han stoppade i sig.
En banan och Risifrutti borde räcka om han fått i sig tillräckligt med vätska och det inte är någon
annat som saknas.
På 9 minuters hård aktivitet (3*3 minuter) gör elitidrottsmännen av med ca 150 till 200 kCal.
En stor banan 100 kCal
En risifrutti 111 kCal
Du är för godtrogen och för absolut i dina analyser.
Mot oss är du misstänksam och vägrar eller har inte kapaciteten att tänka logiskt.
Har du glömt äta en bulle?
Jag gissar, och får allt mer belägg, att jag har bra koll på konditionsidrott. Och även tidsprogram för mästerskap. Liksom hyfsad koll på journalistik.
Btw är det inte 40 resp 20 minuter mellan semi och final för herrarna. Det är antingen eller.
En tanke jag haft är att åkarna själva ska valla skidorna. Arrangören tillhandahåller de vallor och andra tillbehör som de får välja bland. Det skulle jämna ut det hela då smånationer får samma möjligheter.
Där borde det ha mindre betydelse eftersom det väl då handlar om kullager? Jag tycker idén om standardpreparering, fasta vallor mm är bra. Fortsätter det som nu att Norge och Sverige är helt överlägsna kommer intresset från övriga länder dö. Dessutom finns det ju rent sportsliga aspekter, en åkare från Slovenien, Finland eller USA bör ju ha chans att vinna oavsett före.
Calle sa idag att han inte var tillräckligt bra för att åka en slutsträcka med skate. Svenska lagledningen har havererat i två stafettuttagningar. Dessutom tydligen rejält dålig stämning under lång tid mellan åkarna och vallachefen.
Det känns som rätt tydligt att skidorna inte har stämt alls. Sprinten gick det säkert bra på… möjligen på rutin.
Skiathlon samma sak. Det går att jobba i motvind i något lopp om man är så starka som Ebba och Frida.
På teamsprintwn syntes det tydligt hur Emma fick slita och Jonna fick ta till en sen spurt ist.f att excellera på alla sträckor.
På 10km var det tydligt. Öppningen var seg och sen fanns det inget mer att få ut. Jessie vinner på vilja och bra skidor. Jag tror inte att viljan hade räckt om Ebba och Frida hade haft bra skidor.
Stafetten var en pina. Världens bästa skidåkande tjejer sliter som djur och får ett brons.
Nu får vi hoppas på ett lättvallat före på lördag och söndag. Herrarna kan säkert skrälla in nån topp 10 då och 2 av våra tjejer bör dra ifrån och göra upp om guld och silver.
Det ser ut att bli rejält med +grader imorgon. Vilket faktiskt innebär rätt lättvallat.
När många plusgrader brukar varken valet av klister, glidvalla eller rillning vara problem.
Vallningen/prepareringen av skidor har utvecklats mycket de senaste åren, speciellt för skate, där rillningen har väldigt stor betydelse.