WGC Dell Matchplay 2023 (23-26 mars)

Austin Country Club, Texas

Får öppnas av Egon 1/4 -23

hyfsad drive av Rory

4 gillningar

Får öppnas av Egon 1/4-23

så jäkla bra, och i situationen. Hade nästan varit värt en månad viasat att ha sett den följande matchen. Nog den bästa drive jag sett även om det var på highlights.

En går vidare från varje grupp?
Vad händer vid lika resultat? Inbördes möte? och vid lika där? Klunsa?

Vid lika poäng blir det särspel typ sudden death så att man får en gruppsegrare.

Från World Golf Championships-Dell Technologies Match Play 2023 Golf Leaderboard - PGA TOUR

“In the event two or more players in a group are equal with the highest point totals, a stroke-play hole-by-hole playoff will determine the player that advances to the 16-player, single elimination matches.”

Trist det är sista året med matchspel, alltid gillat denna tävling.
Som Rahm sa också, denna bana kommer bli orättvis fm kontra em mtp hur vinden beter sig.

I matchspel möter man bara grabben i samma boll, spelar ingen roll om väder å vind skiftar monumentalt under dagen.

Fan den sjukaste driven jag sett tror jag. Att den där lilla mannen på 175 centimeter kan få iväg bollen på det där viset övergår mitt förstånd. Men visst, världens främsta long driver Jamie Sadlowski var ju inte längre än 180cm.

Mackans, antar jag

Rory driver par4 så nära som jag på sin höjd gör på korthålsbanan :slight_smile:

och han gör det på 1 slag, inte på 3…

1 gillning

Hoppas så jäkla mycket att Scheffler och Rory möts.

Rory kan jag förstå men det är roligare att se färg torkar än Scheffler spela.

Just därför

Ligger ofrivilligt i sängen och kollar golfen. Tyckte att de kommit väldigt långt redan, men sen kom jag på att det är 36 hål idag. Eller?

Måste säga att det är rätt trevligt med matcher.

Det enda tråkiga är när två spelare man ogillar möter varandra. Typ Day Scheffler. Man får liksom gräva i havet och hitta den man ogillar lite mer än den andra.

Det där med att ogilla spelare känns lite lattjo. Man ser dem på skärmen å har ingen aning om hur de egentligen är eller beter sig…

Därför är det säkrare med hat än tvärtom.

Apråpå det där, Rory som ju blivit något av ett hatobjekt på sistone pangade ut en drive i publiken men han bedömde att det var bättre med lite personskador än att skriva fore. Antagligen då hans boll fick en chans att stanna på rätt sida penaltyarea. Lite psycho sådär.

Burns mot Scheffler och Young mot Rory. Den sista blir en kanonad. Men Scheffler… gör bara inga misstag. Och som han vann mot Day. Han avslutade det hela.
Roliga matcher alla de sista.

Riktigt så är det ju inte. Att bara undvika misstag räcker inte långt.