Vilka sociala medier använder ni?

Förutom forum, då.
Är ganska sporadiskt inne på FB, finns några grupper som är lite intressanta, och följer några få på Instagram, lägger just ingen tid på det. Reddit är för mej utmärkt som förströelse. Men det är ju i allt väsentligt forum.

Twitter/X känns mest plottrigt och några andra har jag inte använt.

Kikar in på FB, är mer eller mindre oaktiv.
Drunknar i massa ointressant info, av någon anledning .
Dock kings and generals är små intressant.( Olika slag).
För övrigt totalt ointresserad av div social media.

Använder? Nja.
Läser Meta, Twitter, lite FB.
Skriver nästan inget.

Meta?

Ansiktsboken. För att skilja den från FlashBack/FB.

Aha. FB är ju vedertaget för just Facebook.

Jag vet. :wink:

FB, läser ibland på X men skriver inget.
Eaglegolf.
I en av föreningarna jag är med har vi några supertext grupper.

Vad räknas som socialt media ?

En epost-grupp, är det socialt media ?

Tänker inte avslöja hur gammal jag är.

TikTok, Albert!

Facebook, instagram, läser lite på X

FB där det är främst gammelbilsrelaterat
YouTube för samma sak

Jag följer några facebook-grupper, relaterade till gof och boende, såväl i Spanien som här hemma. Tidigare väldigt aktiv på forumet på fotosidan.se men inte så längre, eaglegolf är enda forumet jag är aktiv i nu. Använder inte Instagram, X eller TikTok.

Messenger har tagit över mycket av mina social kontakter som tidigare skedde med e-post. En del SMS blir det fortfarande. Ringa i telefonen gör jag väldigt sällan nuförtiden.

Facebook för vänner
Discord för diverse programsupport och Virtual Mini Golf-servrar
Reddit för diverse

Och Reddit

Det är lite märkligt att inga nya sociala media möjligen borträknat tiktok har tillkommit på ca 15 år och att forum, som var state of the art 1986 fortfarande är den bästa tillgängliga. Och att sånt som Facebook numer är helt oläsligt pga alla algoritmers försök att publicera “content”.

Vad jag tänker den öppna dörren nu är, är att - konceptuellt - behålla forumvarianten och låta AI sammanfatta trådar i första posten. Det är det enskilt jobbigaste, än mer på flashback än här, att långa trådar bara blir ett ändlöst svammel, och om man kommer in sent så är det hopplöst att se vad som sagts. Vore lite kul att låta AI sammanfatta tråden “pol****” till exempel (skulle man kunna göra det, Stefan…?)…

(Det är lika konstigt som att 1st och 3rd person shooters, som jag gjorde hustrun rasande med under min pappaledighet 1997(gissa vilken 1st och vilken 3rd) forfarande tycks vara det överläget största spelkonceptet fortfarande (Nåt som sabbat min favoritgenre adventurespel helt. Zork äter allt skapat efter 2000. men det åt inte Myst och Riven))

Kanske du egentligen menar “inga sociala media som jag själv använder”?

1 gillning

Vad refererar du till? Inga nya media? Ok, vad för nytt förutom tiktok kör kidsen? “youtuber” är fortfarande en rätt gångbar yrkesbeskrivning, för folk som inte minns murens fall?

Definierar man WhatsApp och Messenger som media platforms?

Google gjorde det