Den enda långsiktiga metoden är att ändra sitt intag på ett sådant sätt att man inte åker jojo. Dvs sådan metod som “inget godis” eller “öl bara på helgen” eller “smal frukost mån-fre” eller en kombination av sådant.
Jag kör också 16/8 (men det båtar ju föga om man klämmer 4000 kalorier mellan 12:00 och 20:00).
Man behöver inte bälga i sig allt på en o samma gång
Men ibland blir det så i alla fall
700 på en hel flaska är ju inte så farligt. Trodde det var mer.
Enomdan.
hmm jag krymper 84,9 nu…
Fettceller kan bli större till en viss gräns för att sedan öka i antal. När man går ner i vikt blir fettcellerna mindre men kan aldrig bli färre. Det enda sättet att få färre fettceller är att fettsuga eller operera.
Ja, på det sätter är vin mer bang for the bucks än öl.
Nej, kroppen har ganska exakt lika många oavsett vikt. De växer i storlek när man blir fetare däremot.
Ja, det är klart, går man upp tillräckligt finns det en gräns förstås. Sen börjar organen ta upp fett och man blir sjuk.
83,9kg 186,5cm lång/kort.
Går “alltid” ned i vikt sommartid.
Om ca 4 månader ligger jag på ca 87-88kg som en bra gissning.
Bästa att gå ner i vikt fick man av madamens för evigheter, ska jag ochså skaffa en sådan, sagt med blick på min begynnande kula.
Införstått inget krypa uppå…otroligt lätt att lassa av typ 15kg .
99.2.
… är jag 6kg lättare än för drygt en månad sedan.
6kg till innan mars utgång och jag är nöjd. Hoppas…
Egon
Grymt! Jag har klarat tre sen nyår, bra för att vara jag.
Tänker inte kommentera den…
Näst längst ut.
Tycker egentligen att jag är kvar där. Mål är tot. 16 ner… 10-12 är ok.
Målet visuellt är lite höger om mitten.
Egon
En annan ligger nog nånstans strax vänster om mitten och skulle gärna vara strax höger om mitten. Vikten har gått åt pipan sedan ingången av december (upp fem kilo), men julfrossandet är slut och snart blir det “promenad” dagligen som komplettering av mina 3-5 träningspass per vecka så det ska nog gå.
Nyfiken, ganska säker på att ni kommer att nå målet men hur bibehålla?
gissar att jag ligger 12 eller 15