Stort golfintresse, många spelare i världseliten, flest miljardärer per capita i världen och en högerregering.
Ullna vartannat år, Barsebäck varannat. Inget tjafs med mixed.
Stort golfintresse, många spelare i världseliten, flest miljardärer per capita i världen och en högerregering.
Ullna vartannat år, Barsebäck varannat. Inget tjafs med mixed.
Kanske inget svar på din fråga - men du är långt ifrån ensam i dina funderingar.
Det gäller väl att hitta sponsorer, reglerna för företag att sponsra idrottstävlingar är diffust formulerade i de svenska lagarna vilket gör att många företag drar sig för att sponsra större arrangemang då risken är stor att de drabbas av någon skattesmäll. En statlig utredning pågår med att rätta till buggarna i skattelagstiftningen inom detta område.
Lagar som antagligen då är enklare i det mindre golftokiga och inte åtminstone traditionellt rikare Belgien
det var väl planen när dom startade bygget av vibynäs.
vet att Nick Faldo och Catrine Nilsmark var runt och slog lite bollar.
tittade när han trampade in en boll i bunkerväggen hål 11 höger sida
och viftade up den vid flagg. stort OOOHHHH bland följarna
Brist på sponsorer. Enligt rykten kan vissa länders stat gå in och ge garantier om tävlingen inte går ihop, något som inte kommer hända i Sverige.
Min erfarenhet av budget och ansökningsförfarande är noll. Däremot var jag funktionär på Nordea Master på Bro Hof 2016, alla fyra dagar med långa skift.
Mina observationer i korthet:
Ett enormt pussel med många funktionärer (och många ad-hoc insatser). Bara att fixa mat till alla funktionärer och beställning av deras kläder
Europatourens bussar kom till parkeringen över en månad i förväg
Banan stängdes två veckor i förväg
Mycket som ska byggas. Reklamtavlor, läktare, sponsortält, VIP-byggnader, mediatält, entréer m.m
Bra service till spelarna. Egen restaurang, transporter, frisör m.m
Och det viktigaste, att scoring fungerar och att själva tävlingen går rätt och rättvist till.
Det är en flygande cirkus av mastodontmått och det kostar. Att få dit spelare av någorlunda rang kräver höga prispengar, allt detta har nog skruvat upp prislappen på ett arrangemang.
Jag var hålvärd på hål 17-18 de flesta dagar. De flesta spelarna var trevliga och hejade, frågade om vi frös (vilket vi gjorde ibland).
Jag har hyfsat goda kontakter i den här världen. Prislappen är cirka 60 miljoner minimum. Återkom när ni har det så fixar jag tävlingen.
Mest intresserad av hur en sponsor räknar in eventuell vinst i dyl sammanhang.
Höj SGF-avgiften med en hundring för alla medlemmar så har vi drygt 50 miljoner till en tävling varje år.
Det har vi väl råd med?
Ta SGFs pengar och lägg på en tävling tillsammans med nån sponsor. Kicka hälften av de som ”jobbar” där så går det ihop sig.
Lägg t.ex. ned WHS och Slope. Kör gamla hcp-systemet och SSS/TSS.
Det är väl 10-15 tomter, prima läge i Tylösand. Kommunen har väl mark där att stycka av?
Egon
Rätt skönt att slantar inte spenderas på en engångsföreteelse som en golftävling som efter väldigt kort tid är bara glömd historia.
De som är intresserade kan väll skramla ihop det som behöves.
Visst, ring dem och gör upp.
Till en viss del görs det ju redan, via ”inträde”. Jag pröjsar glatt mina 500 eller 1000 om det kommer till mälardalen. Ullna antagligen bättre än Bro Hof, för långt från stan.
Inträdet är när allt är på plats, det behöves casch i starten för att säkra upp att det blir något.
Puttar nämnde 60 mille som minimum..
Jag pröjsar glatt 0
Vad skulle det primära syftet vara med en stor golftävling i Sverige?
Förr fanns ju sponsorer, under SEO-åren.
Möjligt, men de kanske inte fick pay back på sponsringen
Kan nog komma upp med ett dussin floskler, men för mig chansen att se toppgolf live…
Var nog bättre tider helt enkelt. Även om vi har en helvetes massa miljardärer…