Skattereglerna var annorlunda då. Det var avdragsgillt med sponsring av idrottsevenemang.
Nu går det inte iförväg att veta att det går. Om skattemyndigheten anser att hela eller delar av sponsringen är till för goodwillförbättring då är det inte avdragsgillt.
Sponsring är oftast inte välgörenhet. Folk tenderar inte att ge bort pengar om det inte betalar av sig.
Europatouren är väl kraftigt devalverad nuförtiden. Har hamnat i bakvattnet. Det är iaf min uppfattning. Men som ni vet ser jag på tävlingsgolfen med en utomståendes ögon.
Förr så hade man ju en rad profiler på Europatouren och det var viktigt att hamna högt på order of merit för att få vara med i Ryder Cup osv. Väldigt få europeer var PGA-tour spelare på heltid. Nu vet jag typ ingen som främst spelar i Europa. Är väl nån slags andradivision…
Lilla Danmark klarar ju av att köra en Europa tour-tävling Danska Mästerskapen 14-17 augusti.
REMA1000, 7-Eleven och UNO-X är huvudsponsorer.
Kan dom kan väl vi ?
Belgien, Österrike, Nederländerna, NordIrland, Irland, Skottland och Schweiz arrangerar också tävlingar.
Måste väl vara samma problem/diskussioner i dom länderna som här om vem som ska betala mm ?
Men uppenbarligen finns det villiga sponsorer där som hostar upp pengar.
Exakt ingen vill betala för det betalar sig inte, de flesta väntar på att någon annan ska betala.
Hade det funnits vinst i dyl så hade det redan varit på plats.
Jag rekommenderar en tripp till brittiska öarna och British Open live. Scottish kanske om du vill köra “light”. Medtag regnkläder. Betydligt roligare än att se en dussintävling med no-names i Sverige.
Kanske om jag inte var på vad jag gissar är andra sidan av resälskarskalan än vissa andra… har nån gång funderat på att åka till den danska tävlingen, lite smørrebrød och øl…
Men som sagt hoppas på några snälla miljardärer… hoppet är det sista som överger människan. Påstår dom.
Men dotten skall bli trainee i Göteborg nu och därifrån är det ju bara tre öl och två räkmackor över…
Men scottish är en tanke. Det finns ju whisky i Skottland också. Och två rundor egen golf där är lite magert.
Fem timmar färja. Fy farao - ett öde värre än döden!
Utmärkt idé. Inte lika trångt, nästan samma star quality och så kan du åka runt och lira lite före/efter. Ta några sköna banor som inte är så kända så blir prislappen inte ohemul. Och häng någon/några dagar i Edinburgh.