Var ska EG Open spelas?

Ja, var vill ni att EG Open ska arrangeras?
Välj 2 av nedanstående, och kommentera/motivera gärna!

  • Åland
  • Stockholm-Mälardalen
  • Norrköping-Linköping-Jönköping
  • Östkusten
  • Västkusten
  • Skåne
0 röster

Åland. Känns som en riktig resa. Kul bana.

1 gillning

Du glömde ju bort halva Sverige (Norrland) :confused:

1 gillning

Det ”centrala” alternativet är ju lite östdominerat. Ge oss ett centralt alt. och ett öst alt. hellre.

Kommer nog var det än är. Ju mer exotiskt ju bättre. Idrefjäll?

Det är viktigare med datumet. Om resan blir något dyrare så vore det trevligt om det inte krockar med EG Cup av 24 skäl.

2 gillningar

Gränsen för intresse ligger på att sitta i bilen max runt 3 timmar från Götet .Sedan tillkommer iofs en kalender som ofta krockar med det mesta.

Det tar 3 å 45 å köra Götet-Stockholm om man inte gör nån onödig paus

Nja…det tangerar väl nästa steg…när ska det spelas?
Tidigare har EGO spelats i början på maj, och då går i princip all norr om Uppsala bort.
Om vi däremot lirar EGO i Augusti så finns ju, precis som du säger, en halva till av Sverige att välja på!

1 gillning

Tanken med det centrala alternativet var just att det ska vara centralt, och inte explicit de orter som är listade. Inkludera alltså fina ställen öster om Vänern och söder om Jönköping :wink:

Åland känns långt för de tropiknära, men det låter som ett kul alternativ

1 gillning

Skall man ha i mitten kanske Gränna skulle kunna vara ett alternativ? Har vi varit där?

Fråga 100 pers, få 100 svar.

Gör som en ledare istället och bestäm tid, plats, kostnad. Vill man så kan man. Kan vi få folk till Ekerum, PGA, Öjared etc kan vi få folk till allt däremellan. Folk som bara vill spela nästgårds kan vi inte få att bli nöjda till 100% oavsett.

Jag har 32 förslag men vad spelar det för nån roll.

Undvik skol/jobbstart skulle jag säga. Kaaanske semestern med, folk med familj får svara.

1 gillning

Väljer du Åland kan säkert Henrik Nordström hjälpa oss att sätta ihop ett prisvärt paket.

Har ju inte varit med så många ggr. men som AlbertS skriver så är datum viktigast att bena ut.
Aug/sept är fullproppad med KM. seriespel och en massa andra tävlingar.

Åland är trevligt men det är, för mig, alldeles för mycket resa och övernattning i fh. till golf/samkväm.

Praktiskt sett borde en tanke om mitten vara vårt mitten, dvs. någonstans mellan Malmö och stockholm.

Egon

Nån lö-sö mellan påsk o kristi fl. inte direkt efter Albertresan

Att analysera EG kalendern är väl som flera sagt det första tricket, jag personligen skulle gärna hålla till på Grönhögen, om valet faller annorstädes skulle jag t.o.m kunna tänka mig att besöka Hook vars fördelar i mina ögon ligger utanför golfen.

1 gillning

Skulle EGO spelas i 08-trakten tycker jag Vidbynäs är en bra kandidat. Bra boende alldeles inpå banan. Oftast bra käk.

Södra är en riktigt bra bana.

Många 08:or kanske kan tänka sig deltaga utan boende vilket ger större startfält.

Vill ni ha med en massa 08:or!? :joy:
Jag skämtar naturligtvis och om 08 är överepresenterat på forumet så har du rätt i sak.

Egon

Har SC/EG Open någonsin spelats längre norrut än strax norr om Stockholm ?

Från Stockholm till treriksröset är det cirka 110 mil, från Stockholm till södra skåne är det väl hälften så långt. 2 tredjedelar av Sverige är det nog som är bortglömt.

Vilka banor i Norrland har boende på banan ?
Piteå, Norrfällsviken, någon fler ?

1 gillning