Vad röker ni ikväll?

Efter att varit rökfri i ca 30 år för utom lite cigarrer vid festliga tillfällen så har jag fastnat lite i det livnjutade cagarrträsket i sommar .
Har testat rund lite i budjet sortimentet för att inte bli ruinerad. I kväll hittade jag en fin kombo då jag tog lite kvalitets tid. Spabad med 60/ 70 talsmusik och en cigarr och en rom. En Ron Barco 15 års och Perdomo Manduro kanon smakuppllevelse.
Vad har ni andra för goda erfarenheter att rekomendera i budget segmentet?

5 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Röker du? -samlingstråden för orelaterade svar i “Vad röker ni ikväll”

Köpte nåt blandat budget-cigarrpaket från Ralph men jag har inte inte fastnat för någon än det är mest sugrör med kass glöd än så länge. Så tände en klassisk Toscanello Giallo som jag tycker funkar för det mesta. Typ 21,50 styck. Rocky Patel Fify-Five robusto tycker jag är en hyggligt billig och bra cigarr på sina typ 139kr eller va de va. Om det är billigt är ju en personlig bedömning men jag tycker allt under 200kr får anses vara prisvärt för en cigarr en gång i veckan.

Jag har inget vetenskapligt stöd men jag anser att halsbloss med cigaretter och cigarrökande där man inte tar halsbloss inte är samma sak.

Kan fortsatt säga att detta inte är en tråd för rökare eller icke rökare, utan vi diskuterar bara det TS vill prata om. Vad vi röker ikväll.

Moraltanterna får skriva i en annan tråd.

3 gillningar

En toscanello giallo på cigarrhållaren på Åhus west

2 gillningar

Backwater vanilj med lite sockerblad. Helt ok men inget jag köper igen

https://cubano.se/index.php?route=product/product&product_id=170&search=partagas

Partagas Habaneros, 89kr. Billig cigarr men med hyffsad glöd och kvalité för priset.

1 gillning

Med risk för att bli flyttad till sopkorgstråden: Bra glöd? Lagom intensiv och glöder länge, eller?

1 gillning

Släcks inte så lätt av sig själv. Cigarren är lite mer “kompakt” än motsatsen som jag kallar sugrör. Ger ett visst mostånd när du smuttar på den. Gör också att cigarren räcker längre i tid.

1 gillning

Provade denna ikväll. Bra med rök men hittade inga positiva smaker som passade mig. Mest pepprig i smaken vid retohalering .
Inget jag köper igen.

1 gillning

https://cubano.se/index.php?route=product/product&product_id=1236&search=perdomo
Enligt Malcolm McBerglund prisvärd. Vet inte exakt vilken han fick :slight_smile:

Det mesta med madurotäckblad. Blivit extremt sparsamt med cigarrer i år dock, mest för att de avnjuts bäst efter en trevlig golfrunda, och den senaste golfrundan för mig var 230529. :slight_smile:

Maduron var superb, mycket prisvärd.

Jag torterar mig själv med att läsa den här tråden.

1 gillning

Buffalo ten natural. 66kr. Skitcigarr. Mår illa efter 1/5 så släcktes. Sugrör med mycket nikotin.

2 gillningar

Har provad den och det var igen höjdare.

1 gillning

Den här provade jag ikväll. Mycket trevlig pinne.
Medum kropp med bra drag och trevliga smaker.

1 gillning

Fin stund i höstsolen.

2 gillningar

Fast vad jag är sugen på är en hederlig gammal camel. Eller ett halvt paket snarare.

image
https://www.facebook.com/reel/752531853680629
Apropå gnället på den här tråden när den lades upp.