Vad dricker ni ikväll?

Just nu

  • Öl. Kall. God.

Till middagen lite senare:

  • Champagne :bottle_with_popping_cork: till lite plockmat med bla foie gras.
  • Gewürztraminer till en sorts salladskombo med flankstek, papaya och lite annat Asien-ish.

Kall skumpa.
Kall Gewürztraminer.
Varmt som f-n ute och även inne.

får bli i kväll

Först öl, sen Kilchoman, nu öl igen. Snart dags dra på sig långärmat.

Jupp

Absolut inte onödigt. Skönt med lite relax

idag 1:a vinet sen februari :two_hearts:
sköljde ner lammentrecote med…

3 gillningar

I lördags

Jäklar så smaskig finnen va

2 gillningar


Sommarvarianten igen: Citadelle Rouge, mynta, :strawberry:, flädertonic eller rabarbertonic. Massor av is.
Åsså +25 i skuggan kl 2030.
Värmeböljan ebbar ut så det gäller att passa på.

1 gillning

Försöker ta in att jag ska jobba på måndag.

1 gillning

Det skall jag också men “den dagen, den sorgen”.

Bla denna


Inte alls dum. Mjuk. Drickbar ren med is.

KM-förberedelse

2 gillningar

Gin lemon som en sista skål för min vän.

1 gillning

Sjurätters med vinpaket. Just nu en Chardonnay från (håll i er) :england:.

Abdykia från Bulgarien blev det igår. Eldigt vin, passade till den hängmörade entecoten och förvånansvärt bra till den grillmarinerade fläskkarren. Allt grill.

Till ostarna var den alldeles för kraftig, fick bli Periquita till dem.

Kul käka och dricka med hela familjen, det blir inte ofta nuförtiden. Och då dottern skall flytta till den stora på baksidan lär det bli än mer sällan.

Vilken fining

Två åbro

1 gillning

Tvåbro..

Är det sant att Åbro bytte namn till ey’bro eftersom Eminem inte kunde uttala det rätt? Iofs, man behöver inte förstöra en bra historia genom att ta reda på sanningen…