Rom och cola. Idag. I går. I morgon. Alla dagar i .
Inte i kväll men säkert någon av påskens dagar. En, eller ett par, av dessa flaskor.
Ska flytta vinskåpet så behövde plocka ut alla flaskor.
Herrejävlar där ligger man i lä. Eller snarare låg i lä innan omständigheter gjorde att vårt vinförråd nu är minimalt.
Berra-Sambo fick en 2:a på besiktningen och har “snott” min bil. Jag har varit på klassisk konsert i grannbyn, nu sitter jag på den lokala syltan och inmundigar en Krusovice under tiden jag väntar på Berra-Sambo. Det hinns nog med ytterligare en öl efter denna.
En kopp te
Vatten.
En vecka i med
kan behöva följas upp med en del H2O.
Den där innis och gunnen har jag inte testat, vad står det före IPA? gunnpowder?
Restmedicinflaska 6 från senaste provningen, en smögen som jag då tyckte var sådär. Annars är smögen imho de som lyckas bäst med whisky av svenskarna
Japp, en light ipa långt ifrån west coast ipa.
Estrella Damm.
Finca Negra.
Cardenal Mendoza GR.
Det är nog den Innis & Gunn som får sämst betyg av mig. Den får nog inte mer än 6 på en 10-gradig skala.
Deras första Rum Finish fick betyg 10, den finns dock inte mer. Deras Laphroaig är nära en 10:a, dock limited edition och rätt dyr. Ur normalsortimentet ligger Carribean Rum Casc och Oak aged på en 8:a.
Vi ser det uppenbarligen olika..
O andra sidan utgår jag från IPA vs annan IPA.
Jag tycker svensk öl nästan alltid är bättre än utländsk. Vad gäller Innis & Gunn så har jag aldrig provat så… Men jag är skeptisk. Vill inte att öl ska smaka lagrad eller av whisky eller cognac osv.
Hehe, smakade du Karlssons choice?
Torsdag mycket, Igår… Mer än tillräckligt… Nu blir det påskmust och vatten i några dagar.
En öl och en Nikka Coffey grain, till håkkyn.
Sedan blir det Mandois Brut Origine och Tissot/Potel La Sixième Chardonnay, till maten. Ev också en Calva lite senare.
Vatten idag, inte i morgon
Jag tror det, var det den som såldes i en snygg pappförpackning ?