Får se om det blir månsken
@Anders: Varför skulle man vilja dricka klassisk Moonshine? Gäller nog också de varor på Systembolaget som heter ngt med Moonshine. Jag har iofs inte smakat alla men av de jag smakat är det ingen som direkt lyser av finess.
Espresso . Åsså en skvätt Renault XO för att bromsa ev flunsavirus (säger vi).
Edit: Usel ljusartefakt men jag iddes inte rådda belysningen.
Det minner om tidigt 80-tal när vi tullade på kompisens farsas ”apparat”.Vi hittade inga dunkar men en flaska vid sidan om tömde vi och bytte mot vatten. ”Finkel”
Egon
Jag har tillverkat månskensgrejor. Blev alldeles utmärkt kvalitet. Blir det finkelaktigt har man slarvat (eller haft dålig utrustning vilket iofs är en sorts slarv set också).
Firade midsommar på Malören i skärgården utanför Kalix för många år sedan, blev inbjudna av lokalbefolkningen till midsommarfirande, dom bjöd på grogg men varje gång det var påfyllning så gick dom in och fyllde på från dunken, fint minne.
Jojo, men det här var inte ämnat för att dricka utan det var inte filtrerat alls. Har iofs inte full koll på processen… men flaskan stod där av ett syfte…
Egon
Inget moonshine, utan just månsken. Inspirerar till musik och whisky. Och det blev det.
En skvätt av den här:
Christian Drouin är kvalitet.
Edit: Orka fixa preview… // Löser väl det åt dig då /AlbertS
Groult är inte heller illa.
Blev fransyska till gryta då jag stod och kände in vid kött och fiskdisken så det blir periquita
Öl & whisky
En öl i saunan. En öl till den hemgjorda korven, till middag. En liten Bas Armagnac till kaffet.
Gissar att alkohol per krona är rätt dålig på den där. Men smak före allt.
Borde fortfarande vara långt tills de stänger…