Scheffler 4-puttade för bogey! ![]()
Klockade precis Hovland. Efter att Morikawas chipp stannat tog det en minut och 20 sekunder innan Hovland slog sin putt.
Jag ger Hovland 2 plikt för långsamt spel.
Mht att de kan kolla sin puttlinje samtidigt som andra kollar sin, så är 1m20s ganska bedrövligt.
Ganska precis tre timmar för tio hål, nu.
Månntro vad cutten blir?
Kanske +6? Eller högre?
Hovland! Jag valde mellan Hovland och Straka i mitt tips. Just nu ser det ut som att jag gjorde ett mindre lyckat val.
+6 känns rimligt, just nu på +4 när dagens första bollar har en handfull hål kvar. +7 är inte heller orimligt om det blir lite blåst på eftermiddagen.
Har Reed samma tröja som igår? Bortamatch igår kväll?
Är det 80 och delat eller är det högst antal slag efter ledaren
Albatrosströjan, den tar man inte av sig
Topp 60 och delat
Scheffler får spela bra nu, om han vill lira helg.
nm, jag har tydligen suttit och tittat på gårdagens runda.

Precis slagit på tv’n när Pulrik nämner McIlroy och hans underkända driver.
-jaha, nu kommer det sättas griller i huvudet på kreti o pleti och skyllas på att han fuskat tidigare etc.
Jag blir så j-a trött på dessa amatör-teorier av folk som bara vill skapa content.
McIlroy har under snart 2 år försökt byta ut sin Qi10 mot en Qi35. Han har måååånga huvud av båda modeller ”i förrådet”. Det sitter bara i det huvud som han har på axlarna och inget annat.
Egon
Inte bara ruffen som är svår att bemästra. Även hålen verkar vara lite för små…
https://x.com/NUCLRGOLF/status/1933502759870832824
Den här har jag bokmärkt för att ta fram och titta på när jag själv missar hålet från halvmetern ![]()
Någon som har lyckats få fram Åbergs runda på Viaplay? Jag får bara en bild av att sändningen ska börja snart, så ha det sett ut i en halvtimme nu. Är det Viaplay som strular eller har det blivit förseningar på något sätt?
Samma för mig så jag valde huvudsändningen istället.
Det spelas såååå låååångsaamt.
Men just nu sänds Åberg i FG från kl 13, den som är taggad Lee, Thomas, Koepka.
Å gjorde bogey på tvåan.
Nu hoppade “Åbergs” FG-stream igång.
Och inte svenska kommentatorer, det här kan bli riktigt bra
Vi får se. De verkar lite fladdriga med val av bollar i FG-streams.