Håller med. Det är nivåskillnader säsongerna emellan.
En tämligen ung skara som står bakom de rösterna… Brideshead Revisited gör cirklar runt Breaking Bad. Även om de är lite svåra att jämföra.
Postade den mer som idéer till mer att se än vad som verkligen är bäst.
Deadwood får min röst isåfall.
Utmärkt post och jag får ideer!
Men kan rekommedera att inhandla den förlorade världen. Drar igenom framför allt de tre första avsnitten med några års mellanrum. Skulle jänkarna försöka göra nåt liknande skulle det vara att sätta tänderna i Donna Tartts första, The Secret History. Tartt måste varit inspirerad av Evelyn Vaugh. Och hennes Bennington, som är förlagan, inte precis billig terminsavgift…. Men jäklar vad vacker den skulle kunna bli. Vacker och svart, precis som Brideshead. Fast antagligen inte PK att göra en riktig TV- dramatisering som gör den rättvisa.
Håller med. Äldre TV-serier saknas såsom Bröderna Cartwright, High Chaparal, Dallas, Alfred Hitchcoks olika serier, Familjen Macahan, Rötter, Mission Impossible osv.
Jag har sett åtta av de listade serierna. Ytterligare ett drygt tiotal har ratats efter 1-2 avsnitt, dit hör bla “Breaking bad”. Övriga göre sig icke besvär.
har följt 9,14,17,21,30,36 och 46
Line of fire kom 36a. strålande verklig polisserie
1, 2, 3, 8, 9, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 24, 25, 27, 29, 32, 34, 35, 36, 39, 43, 44, 46, 47, 49 (alla dock inte klara än)
Tvnörd? Njae…
1, 2, 8, 16, 35, 44 där jag typ kollat alla avsnitt från nån season. Sen har jag sett ströavsnitt av kanske 10 stycken till på den där listan.
Tycker ändå jag såg en del under netflix-åren men mest serier som inte kom in på den där listan, Arrow, Harlan cobens serier, Umbrella academy mfl.
Sen som sagt så Macahan, Onedinlinjen, Fattiga och Rika, Arvingarna, Rötter, Lödder, I vår herres gröna hage, Colombo, Hill street blues osv osv
Har du sett om någon av dessa i modern tid?
Undrar hur man i listan ovan skall betrakta serier vars första omgång är tämligen gamla men det finns även de som är moderna, t.ex. Twilight Zone? Första omgången av serien kom 1959, senaste 2020. Är det alla omgångar som är betygssatta ?
Själv har jag sett minst en hel säsong av nummer: 2,4,5,11,16,24,35,41,43,44.
Är på gång med 22 och 50.
Sett nåt ströavsnitt av Onedinlinjen, tror de körde dem på Access. Fullt njutbart fortfarande. De första tre avsnitten av Brideshead Revisited har jag sett X gånger. Liksom flera gånger 90-talsversionen av Pride and Predjudice(frugan och dottern är galna i den), det här gamla snobbengland har onekligen en lockelse på mig.
Jag har försökt titta på en del gamla men förstår inte alls varför jag tyckte de var bra förr. Man måste ha varit svältfödd…
Vad tycker ni om Stranger things? Kollade några avsnitt i början men tyckte mest den var barnslig.
Har jag fel? Ge den en ny chans?
Jag saknar verkligen Big bang theory i listan.
Du måste ha rätt midset när du ser den… Lite tramsig. Läsa Stephen King innan osv
Kollade ett avsnitt e rekommendation från polare.
Hmmm, inte så bra. Men kanske blir den bättre?
Nix. Jag gav upp mitt i avsnitt två.
3 och 5 tillhör det bättre jag sett, i serieväg.
Kollade nyss på 5. Igen. För fjärde gången. 3 har jag sett två ggr.
38 är också riktigt bra men den har jag “bara” sett en gång.
Tre serier som saknas i listan ovan som jag definitivt har med på min egen topp-10/topp-15 lista är Dexter, Arkiv-X och Gomorrah.
Dexter är den enda flersäsongsserie jag sett alla säsongers alla avsnitt två gånger (utom den sista, när sista omgången kom ville jag se om allt från början)