TV- och filmtips

The Old Man

Hårdkokt första avsnitt. Lite Jason Bourne med folkpension. Hoppas det fortsätter i samma stil.

1 gillning

Var ser man den? Netflix?

Plöjer just nu The Boys på Prime.
Antihjältar och mörk humor. Magiskt bra.

Finns 3 säsonger a 8 avsnitt än så länge.
Varning för extremt grafiskt innehåll. :sweat_smile:

Trailer säsong 1.

Stranger things på Netflix, nya avsnitt. Lite skönt urflippad
Om det finns nån invers till att bingea är det sen hur jag kollar Virgin River. Lite feelgoodartad serie i norra Californienmiljö. Den snygge barägare och den vackra inflyttade sjuksköterskan och rätt hyggliga förvecklingar.
Då det kommer in Harlan Coben-serie kollar jag på den. Den senaste Polska var riktigt OK.

Den där kan jag se hur många gånger som helst.

1 gillning

Tokyo Vice, HBO. En krimdramaserie à la “film noir” i Tokyo- och Yakuza-miljö, kan man kanske säga.

Hade inte sett filmen innan, men kollade den nu tillsammans med F1-intresserade grabben. Inget mästerverk direkt, men rätt trevlig film.

Den tål att ses om, och ses om, och ses om… inte pga tom krusbär, utan snarare robert duvall.

Däremot var känslorna äkta. Det var i denna film Tom och Nicole blev ett par.

Men vad vet jag, bara sett den 200 gånger eller nåt. Bara nu blåser vi snuten som setts fler gånger.

Top Gun. Båda versionerna.
Har sett ettan ett antal gånger. Tvåan bara en gång.
Flygscener ftw! Iofs är F14 i ettan “fetare” än F18 i tvåan men sådan är utvecklingen på flygplansfronten.
Gillar man inte flyg kan man ju lugnt hoppa över båda.

Minns då jag pluggade att tjejerna i Korridoren hade den som uppvärmning inför utgång. “Volleybollscenen”…

Terminal List. Bra, fartfylld action med lite twists.

1 gillning

Resident Alien

The Man who fell to earth

For all mankind

Och 1883 för mer jordnära tittande

Neil Gaimans mästerverk. Ljudboken (theatrical version) var magiskt bra. TV-serien inte långt efter. Rekommenderas varmt.

/Edit: Ett av Neil Gaimans mästerverk. Han är en författare som kittlar fantasin med sina välskrivna böcker.

Rekommenderar till allt och alla jämt.

Började bra. Chanserade snabbt.

Kikar just nu Kleo på netflix. Om DDR/Västtyskland, en hämnande spion ala femme fatale.

En mix mellan Killing Eve och Clark (svensk serie om Clark Olofsson), typ en del mörk humor, satir, ond bråd död och lite okonventionella lönnmord.

Allt klätt i schyst kapitalistmode ala 80-tal.

1 gillning

Kollade in Sandman, blev 2 avsnitt på raken. Lite Gaiman-overthetop och snyggt filmat. Den hänger jag på.

1 gillning

Jag såg de sista fem avsnitten i en stöt.

Spelskandalen på SVT. 6 delar, drog igång idag, verkar lovande. Kul med Sverige på 80-90 talet.

Tappade sugen efter Stranger Things andra säsong, men tog mig igenom trean inte utan visst nöje. Säsong 4, episod 1 får sägas vara ett steg upp. Ett sjumilakliv upp. Rekommenderas. Om sen resten av säsong fyra är lika bra är en annan fråga.

1 gillning