Det är den.
Upp och ner tycker jag. Den här vecna är lite over the top. Stannade upp lite mitt i utan att direkt ha tröttnat
Vad skall man se på bio då?
Gillade: Lotr, Harry Potter, Avatar, Mitt Afrika, Jakten på den försvunna skatten, Kings Speech. Hatar cliffhangers, överdriven action, skämskuddar, Förgiftade relationer, flåshurtig humor. Så rakt av spännande äventyr som möjligt. TV-serier har det jugått en del sevärda men kollar mest gamla DVD om jag vill se en film. Men det måste finnas nytt bra på Bio också. Nya Top Gun talade dottern väl om. Den gamla var rätt ok men för jobbig skämskuddig.
Men gå och se den. Gillar man originalet (även med kudde) så gillar man nog den nya också, med kudde.
Klassiska genren Adventure (förutom kings speech). Cannonball run, forrest gump, the martian, tillbaka till framtiden -filmerna, interstellar, smokey and the bandit, deliverance, rat race etc… sen vet jag inte hur mycket komedin i vssa förstör för dig.
Lägger på lite quentin tarantino-filmer. Pulp fiction, jackie brown, once upon a time in hollywood…
Sett into the wild?
En klassiker! Inte alltför mkt billig komik heller.
Förutom den scenen så är det faktiskt en jävligt bra film.
Lägger på klassiska krigsfilmer som brukar funka bra under adventure… tänker mig typ saving private ryan, platoon, full metal jacket osv * 1000. Klassiska westernfilmer går också in här. Once upon a time in the west? Il buono, il brutto, il cattivo
Men finns nåt nytt sånt då?
Men finns nåt nytt sånt då?
Aj då, en som sett allt Ser inte så mycket ny film nu för tiden är jag rädd.
Den som dräper.
Kastanjemannen.
Box 21.
Seven.
Gran Torino.
The little drummer girl.
Citizen X
Inte nytt. Men bra.
filmen Drive fick mycket skit men fan va bra den va.
Birdman var fantastisk.
Parasite med.
Alltså ser du inte klart så missar du hela sammanhanget.
Vecna är med redan från dag 1 eg.
Jag märker vartåt det lutar tror jag. Så bra är den att jag inte tänker öppna din spoiler.

Jag märker vartåt det lutar tror jag. Så bra är den att jag inte tänker öppna din spoiler.
Ye, den är inte så avslöjande ändå men bra val.
Sedan kommer ett Metallica solo i serien som är jävligt, jääävligt coolt.
Så du har mkt å se fram emot
Tjernobyl. HBO.
Kollade på den igen.
Mycket bra. Se den.
City on a hill, också HBO.
Hårdkokt drama om korrupta poliser och rasism samt gäng i Boston under vad jag tror är sena 90 talet.
Av Ben Affleck / Matt Damon med Kevin Bacon.
Säsong tre tog slut för två veckor sen.

City on a hill, också HBO.
Orkade bara ett avsnitt.
Serier som har fler avsnitt än (cirka) 8 måste vara väldigt bra för att hålla hela vägen.
Serier med flera säsonger behöver vara utomordentligt bra för att det skall funka.
Kör lite revival eftersom vi har några dagars besök av folk som inte kollat så mkt serier men som blev inspirerade av “Tjernobyl”.
Queen’s gambit. Netflix.