TV- och filmtips

Taboo, skitiga staden London där “hjälten” vandrar fram o tillbaka på de leriga gatorna, sjuka tillbakablickar i mental oreda…uppbyggd som många andra serier…

Rurouni Kenshin, växelvis våldsam alt som sirap.

Så viaplay meddelade precis en prishöjning från 449 till 549.
Detta efter att de tappat CL, samt Telias kunder, hur tänker de?
Nu blir det att byta ef nyår när ökningen träder i kraft.

1 gillning

Peripheral. Bra sci-fi baserad på William Gibson-bok.

1 gillning

Nu ligger Aussie Gold Hunters ute med S06 på kanal 10. Bästa säsongen på länge, mer metalldetektor och mindre maskinkrångel. Måste vara det yrke jag i teorin helst skulle vilja ha men i praktiken kanske minst. Men tankarna på uttorkade fjällbäckar i jämtlandsfjällen kommer tillbaka… detektor är det sexigaste sättet. Perfekt vardagsmiddagsunderhållning i alla fall. Varannan hela xx bakar och varannan golddiggers nu och jag krigar inte för klenäterna(men helt ok program det också. Håller på Petra)

Prova magnetfiske.

Även tappat nfl och formel 1 finns det f1tv för. Kan det finnas så många premier league fans kvar i Sverige att gå runt?

På västfronten intet nytt.
Vilket vansinne. Iofs är alla krig både helvete och någon form av vansinne, men ändå…

1 gillning

Ja den var bra, sett alla utgåvor men dagens teknik gör att denna är bäst. Jag har svårt för filmer från pre 80-tal. Och den första är ju från 30-nånting?

Den enda film som kan ta mig upp då jag är down är pre 70-tal. Det är specialeffekter som åldras dåligt. Med vissa undantag, som Star Wars den första, men där är specialeffekterna ett utsökt hantverk.

Annars, minns hur jag nästan fick gåshud då jag såg Titanic, strax efter premiären, scenen då skeppet sätter fart efter att ha lämnat Irland och sätter kurs västerut, hur jävla bra jag tyckte det var gjort. Såg med ungarna för några år sen, de bara småskrattade, och jag kunde bara hålla med.

Däremot flygscenen i Mitt Afrika, inkl musiken får ögonen att tåras varje gång jag ser den, och jag kan åter se mig själv i tropikerna en gång till. Den scenen hade inte gjorts bättre nu.

Kanonerna på Naverone, 1961
Örnnästet, 1968
Deer Hunter, 1978

Bara för att nämna tre krigsfilmer pre 80 som du kommer gilla.

Sett alla tre. Trodde de var tidigt 90 tal haha :joy:
Även Taxi Driver och Apocalypse now var ju pre 80!

Nåja får revidera mitt påstående, finns bra film pre 80 utan tvek.

1 gillning

Southampton menar du?
Eller är det från Cobh de visar scenen?
Rätt säker “alla” kliver på i Southampton. :thinking:

Både Bullitt och LeMans är pre 80, Bullit tom pre 70 :slight_smile:

Skräprullar.
Enda sevärda bilfilm nånsin är Days or Thunder från 1990.

1 gillning

Papillon
Döden på larvfötter

1 gillning

Enda sevärda bilfilm nånsin är Days or Thunder från 1990.

:+1:

driving miss Daisy

1 gillning

Columbo, samtliga säsonger ligger nu på Amazon Prime :man_with_probing_cane:

1 gillning

Ska jag se Troll på netflix. Har en liten fetisch för såna filmer. Kanske tipsar om den sen :grinning:

Sluuurppp så sögs man in i Alice in Borderlands…
Första intrycket, masslakt, våldsam, sedan dyker frågor upp när slaktandet har rullat på några avsnitt…typ människans sanna natur/ meningen med livet/meningen med ett meningslöst liv…osv
Väntar på 3:an…