Trackman (range)

Lekte jag lite i trackman på rangen igen, men jag kan inte hitta clubspeed någonstans i inställningarna på skärmen, är det så att de inaktiverat det pga att man inte har mojängen precis bredvid bollen eller är jag kass på att leta rätt?

Spin skulle man ju också gärna se…

Träffar du bollen optimalt har du en smash på 1.5, club speed är då ca 100mph på ditt exempel.

(clubhead*smash=ballspeed)

Fett najs carry iaf. Du driver ut mig med 10 meter i snitt :slight_smile:

Ah nice. Bra att veta.
Är lite sugen på en sån dära PRGR ändå.
Får se om det blir en investering :stuck_out_tongue:

Ah fast använder den bara på rangen, på banan är den gay.

… o nej man träffar inte optimalt så ofta så räkna med 1.4 eller 1.45 :wink:

1 gillning

Sen förstår jag inte uträkningen på 223/246.

Slår man en drive 223 meter carry så borde den normalt rulla ut till 260 minst. Om det inte är dyngblöt fairway (men då får man typ samma längd som carry eller negativt).

Matten stämmer säkert men jag har aldrig uppmätt en så kort drive på samma carry. Någonstans.

Puttaren har säkert data men då med lite mer gubbtempo :wink:

1 gillning

Äh vet inte de kanske har justering för range eller nåt, idk.
Kanske de simulerar en skjutbana.
Sedan så mäter den från 8 st mattor, så mer avvikelser än en egen trackman är det garanterat.
Det är ändå lite roligt å få feedback, mest hur stor skillnad vinkel och sikte blir när man fuskar med gubbs.
Märks så tydligt att man måste back to basic för å komma nån vart med golfen i allafall.
Ska nog åka till Södertälje och ta lite lektioner med Waggle :slight_smile:
Kungen av grunder i golf.

1 gillning

Jag tror du fått glädjesiffror. Skulle jag gissa har du en max-carry på 210 meter idag (från det jag sett). Och en total längd ungefär som siffrorna på skärmen.

Problemet är att glädjesiffrorna gör att man tar fel beslut. Du behöver slå i en trackman hos pron inte hos klubbtillverkare eller på rangen. För att få ok siffror.

Mkt möjligt, använder bara trä5 nu å den landar ca 190 å rullar ut 210.
Driven tog jag bara fram ett par bollar på rangen idag.
Borde ta ett par lektioner, får se vad jag kan iddas med i sommar…

Du får väl jämföra med Murklan. Han ligger väl däromkring (225 m carry med drive) vad jag sett. (Hans spoon ungefär samma). Knock yourself out :slight_smile:

Stod på salem med honom innan Estland, han är lätt 30m framför mig där bollen landar. Sen är deras range slut…

Ska prova get your lenghts ist för practise range nästa gång, ska se om den räknar likadant. (Ska ta samma matta ofc)

Du behöver få med klubbfarten från trackern mer än bolllängd/fart.

Ja vet men hittar ju inte skiten. Därför kanske en prgr vore nåt för att alltid ha själv.
Den är ju uppskattad av andra forumiter iaf.

Jagar du spinkontroll eller längd? Jagar du bara längd och carry behöver du inga verktyg för det.

Däremot behöver du nog hjälp med att få loss kraft/svingen och då behöver du en tränare. Tränarna har hårdvaran. Så lägg inte pengarna på hårdvara utan på lektioner och få hårdvaran “på köpet”.

Vet inte, jagar mest att träffa fairways tbh.
Men det är självklart tränare som är “rätt” väg. Jag själv besitter inga kunskaper och har definitivt inte kroppsnärvaro att känna vad som är rätt och fel.

Såna här maskiner mäter inte klubban och kan därför inte visa klubbhastigheten. Spin är en gissning även med en ”riktig” Trackman om du inte använder RCT-bollar.

Ta såna här siffror med en nypa salt. Min grabb har +120mph i klubbhastighet och drog en löjligt hög drive i motvinden på 17 idag.

På 12, skyddat för vinden, slog han en betydligt bättre flightad boll bara tio meter längre.
Reel på Instagram: Michael Broström on Instagram: "Inte svårt att slå långt när man har sån power! @colinbrostrom @halmstadgk"

I Toptracer påstår den att han slår knappt 300 carry. Med rangeboll. I don’t think so.

3 gillningar

Ser ut som du tappar längd med låg launch och låg bollbana enligt siffrorna.
Testa att komma upp i 13 grader och höjd 35-40meter med den farten.

1 gillning