Trackman (range)

Jag har likande problem. Har naturlig låg bollbana vilket trackman uppfattar som en topp. Vilket gör trackman värdelös för mig.

1 gillning

Det blir såpass att det nästan blir lite tråkigt med trackman, fast det kan vara ganska kul.
Jag menar, jag kan slå en J8 som blir slajsad, och det kan jag knappt ens om jag försöker…

Vi har en ny trackman range söder om stockholm. Det är tre våningar där man i princip bara kan slå drivar (träklubbor) på övre planet. Där uppe kan man inte slå wedgear på ett bra sätt, trackman tar inte bollen.
Står man längst ner så tas alla slag, men man kan slå klubban i taket…

1 gillning

Agree. Jag testade Garmin R50, launch monitor med inbyggd simulator, men eftersom mitt spel bygger mycket på “skicka ut bollen, hitta den och skav ned den i hål på nåt sätt” så gör jag mest dubbla och tripplar i simulatorer medan jag mycket sällan gör dubbel på banan. Gick Golfarenan elva över par på nio hål i simulatorn och två under par när jag gick ut på banan. Kul. Not!

What, haha, nä det låter fanimig inte kul.

Puttning hr jag aldrig förstått mig på i TM heller…

Fast puttning är ju trist så man sätter ju autoputtning på ändå.

1 gillning

Jag hade säkert slajsat även putten, är känslan

1 gillning

Det KAN vara så att du får ett annat perspektiv när du tittar på en skärm VS på banan och det kan påverka stans och sving.
Testa att värma upp på trackman range innan du spelar och tänk på att ställa upp korrekt och svinga som vanligt utan att låta ögonen styra som man vanligtvis gör på bana.
Det kan hjälpa…men det finns monitorer som är helt felkalibrerade också.

1 gillning

Tack!

Det ser faktiskt ut att bli lite mer slajs på skärmen än det defacto blir, men ändå mer än det jag normalt producerar IRL.

Har funderat på kalibrering, men det kan inte stämma rikgit då sonen senast slog drawar i parti och minut…