Ben Hogan klarade vÀl 177 ?
Blev han sjuk, bara sÄ dÀr?
Olika klÀder pÄ bilderna. Hoax
Ăver hundra av Ben Hoganâs 177 hade ingen cut, det blir lĂ€ttare dĂ„.
Dock var de flesta tÀvlingarna sÄdana att de som inte hade tillrÀckligt bra resultat efter 36 hÄl inte fick nÄgra prispengar, men fick spela vidare ÀndÄ.
Hogan fick alltid prispengar.
Men man kan nog inte jÀmföra olika epoker. PÄ Hogans tid var det relativt fÄ som hade golf som enda inkomstkÀlla. Klubbpros med begrÀnsad möjlighet till trÀning hade det nog tufft mot Hogan och de andra fullblodsproffsen.
⊠och sÄ Àr streaken fortfarande intakt. ![]()
Egon
Ărligt talat sĂ„ Ă€r idrottsprestationen enorm men samtidigt⊠Àr det för bra för att vara sant sĂ„ Ă€r det.
Jag slÀnger ur mig namn som Carl Lewis och Lance Armstrong, Det Àr en realitet och troligen bara en tidsfrÄga innan horbockens namn kommer nÀmnas i samma mening.
FrĂ„gan Ă€r ju bara hur det kommer att âflygaâ i ett land som snart röstar in en och samma mytomsn som president en andra gĂ„ng?
Egon
SÄ jÀvla respektlöst.
Och dĂ„ man levde igenom de Ă„ren Ă€r man inte överraskad, trots hans âcloseâ-Ă„r. Det var inte kul.
Om man bortser frĂ„n det mest imponerande tycker jag det roligaste OCH imponerande var att de enda tvĂ„ sejourer han haft sen 2009 dĂ„ han fysiskt och âpsykisktâ var OK blev han runt 2013 vĂ€rldsetta och runt 2019 dĂ„ han vann Tour Championship och Ă„ret efter Masters. BĂ„da varven var det jĂ€kligt kul att följa honom. Hoppas fĂ„ se honom i ordentligt spelskick nĂ„gon gĂ„ng till.
Sanslöst! NÀrmast ofattbart.
Ja, hans resultat kring Är 2000 var fantastiskt, troligen dÀrför som mitt eget intresse att titta pÄ TV-golf dalade frÄn 10 till 1 pÄ en tiogradig skala.
Och mitt intresse gick frÄn 1 till 10! PÄ en femgradig skala.
Hade redan ett gediget golfintresse sedan tidigt 1990-tal, men nĂ€r Tiger dök upp blev det en helt ny nivĂ„. Jag Ă€r tacksam att jag fĂ„tt leva under denna period â det kommer aldrig mer nĂ„gon som dominerar som denne gigant gjorde.






