Tiger Woods 🐐 đŸ„‡

Ben Hogan klarade vÀl 177 ?

Och dÀr bröt Tiger tÀvlingen pga illamÄende :flushed:

Var det fel pÄ nya klÀderna?

Blev han sjuk, bara sÄ dÀr?

Ryktas om matförgiftning och bilder finns nÀr han Àter nÄn hamburgare.

Olika klÀder pÄ bilderna. Hoax

Över hundra av Ben Hogan’s 177 hade ingen cut, det blir lĂ€ttare dĂ„.

1 gillning

Dock var de flesta tÀvlingarna sÄdana att de som inte hade tillrÀckligt bra resultat efter 36 hÄl inte fick nÄgra prispengar, men fick spela vidare ÀndÄ.

Hogan fick alltid prispengar.

Men man kan nog inte jÀmföra olika epoker. PÄ Hogans tid var det relativt fÄ som hade golf som enda inkomstkÀlla. Klubbpros med begrÀnsad möjlighet till trÀning hade det nog tufft mot Hogan och de andra fullblodsproffsen.

och sÄ Àr streaken fortfarande intakt. :joy:

Egon

Ärligt talat sĂ„ Ă€r idrottsprestationen enorm men samtidigt
 Ă€r det för bra för att vara sant sĂ„ Ă€r det.

Jag slÀnger ur mig namn som Carl Lewis och Lance Armstrong, Det Àr en realitet och troligen bara en tidsfrÄga innan horbockens namn kommer nÀmnas i samma mening.
FrĂ„gan Ă€r ju bara hur det kommer att ”flyga” i ett land som snart röstar in en och samma mytomsn som president en andra gĂ„ng?

Egon

1 gillning

SÄ jÀvla respektlöst.

5 gillningar

1 gillning

Och dĂ„ man levde igenom de Ă„ren Ă€r man inte överraskad, trots hans “close”-Ă„r. Det var inte kul.

Om man bortser frĂ„n det mest imponerande tycker jag det roligaste OCH imponerande var att de enda tvĂ„ sejourer han haft sen 2009 dĂ„ han fysiskt och “psykiskt” var OK blev han runt 2013 vĂ€rldsetta och runt 2019 dĂ„ han vann Tour Championship och Ă„ret efter Masters. BĂ„da varven var det jĂ€kligt kul att följa honom. Hoppas fĂ„ se honom i ordentligt spelskick nĂ„gon gĂ„ng till.

1 gillning

2 gillningar

Sanslöst! NÀrmast ofattbart.

1 gillning

Ja, hans resultat kring Är 2000 var fantastiskt, troligen dÀrför som mitt eget intresse att titta pÄ TV-golf dalade frÄn 10 till 1 pÄ en tiogradig skala.

1 gillning

Och mitt intresse gick frÄn 1 till 10! PÄ en femgradig skala.

2 gillningar

Hade redan ett gediget golfintresse sedan tidigt 1990-tal, men nĂ€r Tiger dök upp blev det en helt ny nivĂ„. Jag Ă€r tacksam att jag fĂ„tt leva under denna period – det kommer aldrig mer nĂ„gon som dominerar som denne gigant gjorde.

1 gillning