Tekniktråden om hur man ser på golf bäst

Gjorde något liknande för ett par år sedan. Tecknade abonnemanget med beräkning när Söndagsrundan på The Open skulle vara färdigspelad. Lite busigt väder gjorde att starttiderna senarelades, men det fixade sig.

Jag vet inte om det funkar på all sport men min kollega på jobbet har inga extra kanaler att tillgå alls. Varje gång han vill se något sportevenemang så bettar han en mindre summa och får då tillgång till live-sändning via bettingbolaget.

Egon

Dock brukar dessa sändningar vara mycket begränsade vad gäller kvaliteten.

Dålig upplösning, du är låst till att ha bettingsitens omgivning där det visas löpande odds osv.

Liten utvärdering efter att ha levt med Discovery och Viasat men ingen TiVo en sommar…

Den stora fördelen - som jag redan hade med TiVo - är ju förstås att man kan kolla på olika device, allt från mobil till tv-skärmen.
Men streamingen ersätter inte på något sätt fullgott det effektiva tittande man fick med inspelning direkt i boxen. Det laggar, man kan inte “hoppa dit man vill” utan att få spinner, det tar ibland lång tid att få igång streamar för gårdagens tävling. Det låser sig rätt ofta, om man vill titta vidare efter en länge paus. Framför allt är det väldigt ojämt. Men för all del, det funkar. Och om jag satte in nåt superduper trådlöst nätverk hemma skulle det säkert funka bättre. Jag har det nätverk folk brukar ha, vare sig bättre eller sämre.
Har inte orkat installera en hårddisk som kan recorda direkt från TV:n men möjligheten skall finnas enligt manualen. Kanske gör det.
Men det är lite som med alla digitala applikationer - de har sin uppgång, sin topp och sedan en nedgång till en sämre nivå som duger. Dagstidningar online, Hemsidor för golftävlingar, Facebook osv… Lite synd att det alltid tycks blir sämre efter att det är bäst. Utseenden blir flashigare, men funktionaliteten sämre.
Och TiVo var den perfekta nivån för golftittande, om man inte älskar leaderboards, puttittar och visande av ointressanta spelare. Man var helt herre över materialet.

Hur många olika streamar hade du på golftävlingarna?
Jag är inne på mitt andra år med Discoveryoch har inte alls de problemen du pratar om, men jag fick å andra sidan carte blanche till nätverket av frugan

1 gillning

Naturligtvis bara huvudsändningen, men optionen att kolla på streams fanns ändå om än inte inspelningsbara. Men det är lite som det här med adblockers, har egentligen inget emot att få reklam, men det slöar ner så pass att jag kör med Adblocker i alla fall. Och samma med nätverk, tänker inte göra om nåt nätverksmässigt, lägga tid och pengar, bara för att få mindre lag vid hopp, bara för den sakens skull, lika lite som att köpa en ny padda bara för att snabba upp reklamvisning.

Har discovery ändrat gränssnitt på appletv nyligen?
Funkar inte som det gjort med skip 10sek.
Trycker jag höger på ytan som förut hoppade framåt , tänds alla reglage och jag står på playsymbolen. Får då gå höger o skippa 10 sek.
Detta funkar 3 ggr sen hoppar markören tillbaka till playsymbolen och jag pausar då ofrivilligt istället.

Blir tokig, kollar ofta efteråt o nu går det inte så smidigt

I dessa dagar när AI tränger sig på våra liv mer och mer skulle jag vilja ha en funktion som enligt någon form av spec jag sammanställt meddelar mig på något sätt, t.ex. ett blipp i mobilen eller något sådant att nu händer det något intressant i tävlingen.
Jag ackar att jag är i läge där jag kan titta och får se det intressanta avsnittet.
Om jag inte ackar köas de intressanta partierna upp till första tillfälle jag har möjlighet att titta.

Jag har alltid känt att det är 1900 tal att hålla på att klicka fram ett antal sekunder, det skall man inte behöva göra nu år 2023, borde kunna automatiseras.

Liten sidonotis, igår kom jag hem strax efter 9, slog på TVn när 3:an i diskusen Alekna skulle kasta sitt sista kast, sedan kom Cehs sista och Ståhls sista. Oavsett om jag kom hem 9 eller 10 eller 11 skulle jag vilja ha denna fyra minuters “det bästa från diskusfinalen” färdig att titta på. På ungefär samma sätt skulle jag vilja att AI funktionen för att titta på golf skulle fungera.

1 gillning

Inklusive skippa all reklam… :slight_smile:

1 gillning

Råkade skriva i fel tråd.

Dplus UI på ATV är totalt genomuselt.

Ja men nu är det värre än för 2 månader sen. Iallafall hos mig. Har du märkt en förändring nyligen?

Har inte tänkt på det förr än ett par veckor sedan så antagligen har de ändrat UI:t

I Cricket-världen borde ju en sådan funktion vara ett måste.
Matcherna spelas i 4 dagar och det är väl max under 5 min totalt som det händer något…

1 gillning