Svingtråden

Swing goals! Smoooth!

Lektion för check.
Mycket i grunden bra samt några saker som indirekt påverkar annat.

• Negativt, mer eller mindre passiva händer/armar i bakswingen ger att klubbhuvudet är stängt i jämförelse med ryggraden. Önskvärt lite mer action.
    Grepptryck mixtrades med. Önskvärt lite svagare tryck.
    Vääldigt flexibla höfter vilket inte var av godo för mig, behöver bromsas en del. Smalare stans, får prova mig fram.
    Sammantaget en resa för bladkontroll har tagits.

Tappat all min fart. Korta slag på banan och när jag slog lite i studion efteråt missade jag nästan bollen när jag försökte gasa

Det här var det jag lyckades klämma ut som mest (i övrigt snitt ca 96 mph).

Före dess hade jag ett gäng skitslag varav den här (måste träffat uppe på och klämt den på nåt sätt för den var inte skyad) hade rätt mycket spinn för en driver.

Gissar att greppet är åt h-e också. Här ska man inte ha en blodblåsa va?

så synd om dig… :hugs:

Spinner vidare på dina skrivbordshänder.:joy:

Jag har små händer typ small i handske. Jag kör undersize grepp men det viktiga i kråksången är att om jag greppar tag i en klubba med normalt eller oversize grepp … så håller jag likadant.
Vad säger det?

-jo, hur man håller klubban (tar greppet) är en vanesak och även om det finns en greppstorlek som passar ”bättre” så ändrar det inte hur man håller i klubban.

Btw.
Valkarna på nedre delen av fingrarna är helt ok/nornala. Om du hade jobbat lika hårt med tangentbordet hade stålsträngat varit en baggis. :wink:

Egon

Blåsan i handflatan tänkte jag mer på. Har också small i handske och har funderat på smalare grepp.

Hade en så skön känsla förra veckan där greppet kändes som en enhet. Ska se om jag hittar tillbaka dit imorgon.

V+H hanske?

Nej. Bara V. Jobbade med greppet och flyttade ned högerhanden lite.

Tänkte mer att v,+h handske för er skulle ordna skona händerna

4 pass senare har gjorts för att jobba med det pron gav att jobba på.
Lurigaste grepptryck, håller redan löst enligt mig, just det enlig mig…

Förvisso, men bättre att jobba med roten till problemet.

Du menar att du tänkt skaffa ett “riktigt” jobb så att du får ordentligt skinn i händerna? :see_no_evil:

Det var öppet mål på denna. :sweat_smile:

1 gillning

skotta snö, gräva drändiken osv. är bra förslag…

1 gillning

Bara för att jag har fått i uppgift att jobba med lättat grepptryck.
Tankar …lättat grepptryck ger nästan per automatik spaghetti handleder.
(OBS upplever inte mitt grepptryck som hårt på något vis)
För mig klubban wobblar åt alla håll o kanter okontrollerat. Tricket är för mig avslappnade handleder samtidigt som grepptrycket inte är alltför svagt eller hårt.
Speciellt inte i nedswingen då jag instinktivt greppar hårdare om greppet om det känns löst…typ katastrof…
Hittade denna om “Kill the bird”

Den känner jag igen. Jag tappar ibland lite grepptryck på toppen, med övre handen.
Då blir det inte ett rakt slag.

Reaktion på en för snabb baksving kanske?:wink:

Bättre fart!

Dagens swing speed effekt .

Äntligen
Lite blod o svett.
Interlock utan handske.

1 gillning

vems har du fotat?