Duttar/ nuddar stolen, ibland åker den iväg pyttelite.
Ingen rejäl knuff.
Gissar på att herrn e blygsam
Kämpa på. Bra fart att hämta där också.
Beställde en GT2 spoon idag efter utprovning, blir ett dyrt år det här med både ny driver och spoon!
230m med 43 graders landningsvinkel och låg spridning så nu ska det jagas eaglar på långa par 5!
Mycket billigare att spela tee it forward.
Faktum är att det är kortare än senast jag provade ut en spoon, har kortat ned skaftet och prioriterat vad som händer vid missar.
Slår min nuvarande minst lika långt men den kan vara lite opålitlig.
Jag vet inte om jag är blygsam. Jag försöker bara uttrycka hur in i helvete svårt det är att självanalysera. Om Ludvig Åberg behöver skicka en tränare från Sverige till East Lake för att analysera och komma fram till att han har fått för svagt vänsterhandsgrepp som kommit smygande sedan Masters hur ska jag då utan tränarstöd komma fram till vilken känsla som är den rätta?
Min tro är att det inte går att försöka förmedla svingkänslor i en sån här tråd. Bättre att gå till en (bra) instruktör som kan peka på vad som verkligen är fel.
Sen tyckte jag visserligen att Puttarens stoltips verkar bra.
Går går det…
Ett stort problem med att gå till pro är att det ofta “lätt” att se vad som är “fel” men svårt att hitta grundorsaker. Även random hacker kan se “fel”.
Har nyttjat pro 2 ggr i år.
Försöker få a bort teknik för det är den enkla vägen till katastrof för mig, känsla i andra sidan är diffust men blir inte lika illa som teknik.
Intressant med Åbergs vänster hand då jag för inte alltför länge sedan kikade på en tpi snutt där någon pro hade problem, han som spelar med grön handske?.
Samma problem.
Tpi snubbarna nämner att när man spelar som bäst o allt känns bra då är det inte fel att “tracka swingen”.
Swingmatta/Trackman/ massa mätare på kroppen för att printa det som fungerar bäst.
Jag borde skrivit
Min tro är att det inte går att framgångsrikt förmedla svingkänslor i en sån här tråd
Jag kan tänka mig att det är något sådant som sker de gånger slagen “känns rätt”, men att stå och ha den tanken när man ska slå… oj, oj, oj…
Måste tacka @Puttaren för tipset att skjuta bak stolen
Har en period följt en snubbe på youtube som har som mål att uppnå 180mph/bollspeed.
Det är tryckplator,uppmätningar, sensorer för att analysera var eventuella brister ligger.
Senaste avsnittet var det en som kom med en kommentar…
För att komma upp i speed bör du mestadels ändra på din kropp…
Golf science lab
180 är nog svårare än det låter. För mig är det iaf en omöjlighet.
Apropå bollhastighet så såg jag ett kortare klipp med Darren Clarke som pratade om den moderna svingen och hur den inte passar en gammal stöt som honom.
När han försökte svinga som dagens unga toppspelare så fick han bara iväg bollen med ca 155 mph men när han svingade på sitt gamla invanda sätt så nådde han en bit över 170 mph.
Säger sig själv invant sedan länge vs jag provar,bör ge för de flesta ett övertag för det invanda.
En kompis har 152 mph. I klubbhastighet …
Men då jag ser typ Saguto eller Need_golf då de berättar om hur de vill att en klubba skall föras gör det ont i den gamla kroppen om jag försöker… Man är inte lika vridbar nu som 1974.
Hur många fairways träffar han?
Berkshire? Borgmeister?