Idag blev jag bestulen för andra gången på en golfklubb.
Förra gången var på Rönnebäck då jag lämnade ett halvdassigt och dyngsurt regnställ i omklädningsrummet efter 9 hål som var borta efter rundan.
Denna gång var på The National och då jag hade fått nya skor gick jag in i omklädningsrummet och satte på mig dessa för att sedan komma på att bagen stod kvar hemma (jag brukar ha den i bagskåp men hade tagit med den hem sist)
Jag valde då att låta handskar/mössa samt en gammal solblekt Galvin Green windstopper, och ett 3-pack bollar ligga kvar i omklädningsrummet medans jag körde hem och hämtade bagen.
När jag kom tillbaka 1 timme senare så låg mössan och handskarna kvar men någon var tydligen väldigt sugen på en 10 år gammal jacka och några bollar.
Du menar alltså att någon skulle ha flyttat jackan och bollarna från bänken där dom låg och lagt i kvarglömtlådan men låtit handskarna och mössan ligga kvar på bänken.
Vad jag vet har vi inte heller någon kvarglömtlåda mer än att lämna in saker till kansliet men dom visste inget så med största sannolikhet var någon sjukt sugen på min gamla utnötta jacka.
Nästa gång får jag lämna mina gamla använda kalsonger istället.
Begagnade golfklubbor kan inte vara särskilt svåra att göra sig av med till rätt pris.
Några 30.000:- får man såklart inte men nog hade man fått ut en bra bit över 10.000:- utan problem, troligen även över 15.000:- med lite ansträngning.
Edit: Grejen är väl dock att man måste ha lite koll på vad man stjäl..
Om man är en förslagen tjuv måste det kunna vara enklaste saken i världen, inget man kanske ska dryfta utanför detta forum, då kommer väl vågen.
Men som du säger, en hygglig komplett bag har säkert ett värde på 30k, och om man har lite rätt attiraljer så är det ju ingen som reagerar om man tar en bag och går.
det är så djävla sorgligt när det sker
måste dom sälja? har man lite koll på grejjer
så står det överallt runt klubbhus och puttområden.
Mina grejjer är safe. Hur? det säger jag inte.
Det var precis så jag värderade min gamla solblekta jacka men för någon ansågs den ändå vara ett kap.
Den går säkert att sälja för 100:- på någon loppmarknad eller liknande.