Stölder på golfbanor

Kanske borde man ha en GPS-tracker också? Den kan nog kvittra så fort grejorna rör sig ett par meter.

1 gillning

Eller så hade de varit komplett värdelösa utan prylarna. :grin:

Är det läge att benämna problemet som lokalt?
Jag låser inte bilen, inte garaget, ställer bagen lite varstans utan uppsyn. No problems. Att bli av med en boll som blivit lite sned är det enda jag råkat ut för.

Att folk inte vet skillnaden på mitt och ditt är väl mer en fråga om moral än själva krängarvänligheten?

Egon

Moralen påverkas av krängandet.

1 gillning

Så kan det vara, men jag har ingen känsla av att det skulle vara specifikt någonstans. Den enda gången jag varit med om det är då en kamrat (med ganska många fler) fick inbrott i bilen på parkeringen på Kungsängen för en herrans massa år sen.

Fördelen med en golfbana är väl kanske att den inte ligger helt lättillgänglilgt alla gånger?

Jo vi haft perioder med stölder där ett tag.
Själv blev jag av med en datorväska med en kamera och lite papper i… datorn stod på jobbet

1 gillning

Man ska iaf inte förlora på parkeringen..

1 gillning

Min bag var tills nyligen ”värd” en jäkla massa.
Driver 11500, träfem 7995, hybrid 4995, järnklubbor 30000, wedgar 11000, puttern 9000, bagen 4500 plus allt övrigt skräp (laser, bollar, regnställ, etc.).

Sen har jag bytt driver, träfem och järnklubbor.

1 gillning

1 gillning

Tur att man inte slantat för det där. Då hade man ju behövt arbeta på riktigt. :see_no_evil_monkey:

Min bag med innehåll understiger med råge ett värde på 2500 kronor. Fan vet inte om mackan från kiosken efter 9:an är dyrast av allt…

1 gillning

Köper mitt till inköpspris. Jobbar inte.

1 gillning

Hur många har du?

Han skrev ju det.. 11000 :grin:

2 gillningar

Fem. En som hör till setet, två Opus, en Opus Platinum och en Milled Grind 4 blacked out.

Så sannolikt en felberäkning. ”Bara” 10000.

Har aldrig blivit av med något på golfbanan genom stöld.
Har väldigt lågt värde på utrustningen
Nyaste delen av utrustningen är järnklubborna som nu är 8 år gamla.
Det enda av värde är nog första utgåvan av zebra-puttern, den fyller 49 år i år.

Historien bakom den har beskrivits tidigare.

jamendåså

Vem tusan stjäl 3000 rangebollar??? :face_with_raised_eyebrow:

Häleri?

Kommer väl snart upp på köp o sälj @jhenrikj
:wink:

Egon

3 gillningar