Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)

Det är delvis sant. En av orsakerna varför jag duckade att bli tränare för ungdomslag idag. Jag har ingen aning vad dom pysslar med. Försvarsspel och basic shit absolut, men inte hur dom tänker förövrigt.

Däremot ser jag att man i måna lag försöker spela mer fancy än vad man klarar.

Ja det finns ju virala klipp där Axén blir galen på passningar i backlinjen som leder till bolltapp och baklängesmål…

Det som höjt kvaliteten är annars bättre planer, striktare regler som gynnar lirare, bättre träning, bättre kost, mindre alkohol…

Dvs spelarna idag orkar mer, tillåts inte sparka sönder varandra och har bättre förutsättningar på alla sätt.

Lyssnar på WWWK om Roy Keane. Han var ju för fan alkoholist. När han var avstängd i CL-finalen 1999 var han packad i bussen på väg till arenan. Söp med det äldre gardet från United. Bryan Robson, Norman Whiteside, Gary Pallister…

4 min?

Nu blandar du ihop Öis och Gais :upside_down_face:

På presskonferensen efteråt var Francesco Calzona ”irriterad” på Tomassons snack inför matchen.

– Tomasson ljög lite, när han pratade om att vi har ett väldigt bra lag, för han vet mycket väl att Sverige har ett oerhört starkt lag. Jag tror att det här laget snabbt kommer att bli ett av de femton bästa i världen, säger han

3 minuter och 55 sekunder.

Det där med gammal stämmer nog bra, när det varit en kvart utan målchans stänger jag av.
När det var EM i somras var det nog första gången sedan 1968 jag inte intresserade mig.

Fotbolls-VM, ser minst en match om dagen. Aldrig fotboll på TV annars nu, vet inte var jag skulle hitta.

Finns det källa på det?
Om inte är det väl snarare subjektivt sett…

1 gillning

VM senast var tråkigare än 82.

Beror väl på men det är alltid svårt att tävla med minnen från ungdomen. Vi tenderar ju att komma ihåg bra saker bättre än dåliga.

Men i korta drag.

• Spelarna idag är bättre tränade och orkar hålla högt tempo hela matchen. Mindre gåfotboll.
  • Lirarna skyddas mer av domarna och får därmed mer utrymme. Förr sparkades de ner på ett annat sätt.
  • Maskning lönar sig sämre. Nu lägger de på 10 minuter om det så krävs. Förr var det inte så.
1 gillning

För bara ett par år sedan när Pep tränade Barca var det gå-fotboll all over.

Konkurrensen från tre redan etablerade och större föreningar? I förhållande till DIF, aik och hif är de unga.

Om prognosen stämmer blir det mellan -5 och -7 och blåsigt. Jag är övertygad att samtliga spelare, publik, domare och presskår hellre skulle ha årets viktigaste match mitt i sommaren.

För all del. Men nu spelas ju CL när det spelas. Och kanske bestämmer man att taket ska vara på…

Faktum är att taket är på från 15/11- 15/3 vad jag vet.

Å andra sidan är cupmatchen på länken nåt av det häftigaste jag varit på i mitt liv.

Man kanske ska sluta att spela på sommaren samt förlägga alla matcher i Lappland ?

Internationella matcher är ju som det är enär de flesta ligor spelar höst/vår.

Svårt för Sverige att ställa krav då.

Nu vet jag inte om Östersund mot Lund kan kallas internationell

Norrland mot Östdanmark, hör ju vem som helst att det är internationellt. Om två år ska väl ligorna spela en bit in i december.