Fördelsregeln (t ex när drabbade laget behåller bollen i ett anfall) lär bli svår för AI att klara av då det är en ren helhetsbedömning av situationen av domaren.
Sedan måste det väl ändå finnas en domare på plan för att dela ut gula/röda kort som AI bestämt, markera avstånd för muren vid frispark och stävja bråk på planen ?
Är det någon som vet varför BP har såna usla publiksiffror? De har ju en lång historia och stark ungdomsverksamhet (störst i Europa med 4000 aktiva spelare och 700 ideellt arbetande ledare) som borde rendera i lite stöd även för representationslaget.
Skulle ju räcka med om ungdomsspelarna, ledarna, deras kompisar och familjer slöt upp så skulle de ju få bra siffror.
Dart-majorn Grand Slam of Darts är framme vid kvartsfinalerna och sensationerna duggar tätt. Alla rankade topp-16 i världen är utslagna. Ynglingen Luke Littler borde kanske vara rankad topp-5 men då rankingen baserar sig på inspelade pengar under en tvåårsperiod och han bara lirat knappt ett år som proffs har han fortfarande rätt blygsam ranking, plats 18.
Luke lirar kvartsfinal ikväll, förutom Luke är gamle mästaren Gary Andersson framme i kvarten. Efter VM vinsterna 2015 och 2016 har han halkat nedåt på rankingen men har visat väldigt bra form de senaste månaderna.
Jag tror inte att det hänt tidigare att alla rankade topp-16 är utslagna i en major när tävlingen är framme vid semifinal.
Det är en klar kvalitetshöjning på skiktet under absoluta världseliten. Tidigare var det en handfull spelare som i god form i majortävlingarna kunde hålla en nivå där de i princip alltid gick ut på max 5 kastomgångar. Nu verkar mängden spelare som klarar detta ofta, ha mångdubblats.
Med stor spänning ser man fram emot VM som börjar om en månad.
Kvartsfinalen med underbarnet Littler, paus efter första “perioden”, 7 st 180 på 5 legs. Motståndaren Wattimena kastar bra men ligger under med 1-4. Först till 16, många har svårt att hålla komcentrationen så länge. Vi får se hur det går i denna match.
Kan bli en trevlig 5-10 års period framöver vad gäller landslaget i fotboll. Visserligen är Gyökeres, Kulusevski och Isak redan 25-26 år men spelare håller längre nu än förr.
Borde dyka upp lite backar och mittfältare också. Tycker Hugo Larsson borde få spela. Även om Saletros och Ayari ser pigga ut.
Isak Hien har utvecklats enormt i Atalanta och jag tror Eric Smith i St Pauli kan vara den perfekta partnern till honom. Hien mer fysisk och Smith väldigt bolltrygg och bra i speluppbyggnaden. Victor Lindelöf? Han är slut…
Ja nu släppte de in 1-1 bara därför men det ser bra ut ändå. Vi är överlägset bättre än Slovakien.
Ser även fram emot att slippa träbenet Robin Olsen i mål på en permanent basis. Är ju därför han aldrig fått stå i sina klubblag.
För ovanlighetens skull tittade jag en stund på fotboll när det inte är mästerskapsmatch där Sverige spelar och som vanligt konstaterar jag att det är skittråkigt att kolla. För att hålla mig vaken klockade jag hur mycket bollen var i spel i slutminuterna. Jag startade klockningen när uret stod på 83.00. Kan ni gissa hur mycket bollen var i spel de sista 11 minuterna ?
All idrott är meningslös om man inte bryr sig om hur det går. Jag skulle somna om jag skulle kolla på pilkastning. Vet inte vem nån är och kan inte ens reglerna.
Dock är ju regelverket och spelet i modern fotboll sådant att det helst inte skall hända något.
Jag kan ju regelverket i fotboll och via texinformation vet jag läget även i “träningsmatchtävlingen” nations league, men att kolla live på fotboll har jag svårt med, jag kanske skall köra med Anders golf-tittar-teknik och snabbspola igenom en match, då kan man ju på en 10-15 minuter se det intressanta.
Nu var bollen i spel 3 minuter och 55 sekunder de sista 11 minuterna av matchen.
Varför i herrans namn stoppar man inte klockan när bollen inte är i spel ?